IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

A túltolt branding esete a kisebb okostelefon gyártókkal

Egyes cégek mostanában indokolatlanul nagy felületen próbálják közölni a vásárlóikkal, hogy pontosan milyen modellt is tartanak a kezükben. Vajon ez a csoda is három napig tart majd, vagy a túlméretezett feliratoké a jövő?

Az okostelefonok külső jellemvonásai rengeteget változtak az elmúlt évtizedben: a teljes előlapot elfoglaló kijelzők, az üvegből vagy csúcsminőségű műanyagból készült vázak, a kamerák számának növekedése mind meghatározó tényezőnek bizonyult a megjelenés tekintetében.

Mostanában a legszembetűnőbb, külső jellemvonásbeli változás az, hogy egyes – jellemzően kisebb piaci részesedéssel rendelkező – gyártók minden erejükkel azon vannak, hogy kihangsúlyozzák a modell nevét a készülék hátlapján. Nem arról van szó, hogy különböző kreatív eszközökkel próbálják szembetűnőbbé tenni a feliratot a telefon alján, hanem böszme nagy betűkkel a teljes hátlapra rávésik azt. Néhány esetben pedig még szlogent is raknak mellé.

A kevesebb néha több

Az óriási feliratok kétség kívül figyelemfelkeltőek, és még arra is alkalmasak lehetnek, hogy eltereljék a figyelmet egy-egy csúnyácskábbra sikerült megoldásról. Viszont legalább ennyire vonják el a figyelmet az egyébként jól kinéző, esztétikus jellemvonásokról is.

A túlméretezett feliratok legfőbb elkövetői a Realme, a Poco, a ZTE és a Honor. A család legújabb, és egyik legszembetűnőbb tagja a ZTE Axon 30-as sorozat, amelyen a hátsó rész aljától egészen a kamerarendszerig tart a modell neve. Annyit azért a javukra írhatunk, hogy a felirat színe legalább megpróbál harmonizálni a hátlapéval, sőt, a zöld és a fekete szín esetében egyáltalán nem erőltették a dolgot. Aki viszont arany vagy fehér színben vásárolta meg, azt csak egy tok mentheti meg attól, hogy az új telefonja nap mint az arcába üvöltse: AXON!

Forrás: androidauthority

A Xiaomi leányvállalata, a Poco esetében az X3 és az X3 Prónál nem a modell nevét tudhatjuk meg a hátsó feliratból, hanem magáét a gyártóét. A ZTE-vel ellentétben némi helyet kihasználatlanul hagytak, cserébe a dizájnnal sem bajlódtak sokat: szomorú, fekete (bizonyos modelleknél fehér) betűk hirdetik, hogy a buszon velünk szemben ülő ismeretlen POCO telefont használ.

Forrás: androidauthority

A verseny egyértelmű győztese azonban a Realme, amely saját szlogent ötlött ki, és azt pakolta rá hatalmas méretben az X7 széria és a Realme 8 Pro hátlapjára. “DARE TO LEAP” – merj lépni (elrugaszkodni/váltani?), üzeni nekünk a gyártó, ami pont annyira mond sokat, mint amennyire semmit sem. Mondjuk még mindig jobb, mint a korábbi “proud to be young”… A Realme 8 Vanilla verziójával pedig az önmaguk által nagyon magasra tett lécet is sikerült megugrani: a felirat hátteréül a telefon harmadát elfoglaló, indokolatlan és egymással nem harmonziáló színek kavalkádját felvonultató sáv szolgál.

Forrás: androidauthority

Meglepő módon a Honor is beszállt a buliba, a 2020-as Honor 30 Pro Plus zászlós termék is önmagát próbálja eladni, hasonlóképp, mint a ZTE Axon. A dolog azért is különösen fájó, mert a gyártó eddigi legjobban összerakott modelljéről beszélünk (eltekintve a Google-lel kapcsolatos hercehurcáktól).

Forrás: androidauthority

Mégis miért?

Az óriási feliratok kétségkívül figyelemfelkeltőek, tehát ha ez volt a cél, akkor elérték. Az már más kérdés, hogy mennyire van ennek vásárlást ösztönző hatása? Ha meglátom, hogy valaki kezében Axon van, úgy érzem majd, hogy ezt az üzenetet én is hirdetni akarom? Vagy vannak, akiknek ez őszintén tetszik?

Az már valószínűbbnek tűnik, hogy felkelti az emberek a kíváncsiságát, hiszen egy nem túl széles körben alkalmazott gyakorlatról van szó, és akár arra buzdíthat, hogy rákeressünk, milyen készülék is ez? Ha pedig már olvasunk róla, és látjuk, hogy mit tud, netalántán akciós is, a mostani készülékünk pedig egyáltalán nem bíztat minket semmilyen cselekedtre, nemhogy ugrásra, akkor esetleg dönthetünk úgy, hogy mi is dare to leap.

Forrás: androidauthority

Kapcsolódó cikkeink

Muszáj lesz az Apple-nek is felzárkóznia az RCS-hez

Anikó

A Xiaomi megelőzte az Apple-t

Anikó

Az iOS felzárkózott az Android népszerűségéhez

Anikó