IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

A Xiaomi megelőzte az Apple-t

Egy piackutatói jelentés szerint a Xiaomi a második negyedévben – bár éppen hogy csak megelőzte az Apple-t az okosórák piacán. Ezzel a Xiaomi maradt az első helyen, az Apple a második, megelőzve a Huaweit és a Fitbitet, a Samsung pedig az utolsó helyen végzett.

A jelentés szerint a Xiaomi 8 millió okosórát szállított a második negyedévben, szemben a 7,9 millió Apple Watchcsal…

Az időzítés itt egyértelműen jelentős tényező, a Canalys megjegyzi, hogy a Xiaomi új modellt dobott piacra a negyedév során, míg az Apple Watch rajongói a Series 7 bemutatását várják még ebben a hónapban.

A Xiaomi megelőzte az Apple-t, és 2021 második negyedévében a legtöbb hordható kiegészítőt forgalmazó gyártó lett. A Xiaomi teljesítményét a Mi Smart Band 6 bevezetése erősítette, annak ellenére, hogy India, a Xiaomi egyik fellegvára, nem szerepelt az eredeti globális bevezetési listán. A Xiaomi bölcs döntést hozott, hogy siettette a Mi Band 6 megjelenését, amely egy sokkal meggyőzőbb eszköz, mint elődje. A Xiaomi gyors pálfordulása az alap órák felé szintén hozzájárult ahhoz, hogy a vállalat 1,3 millió darabbal növelte az óra eladásokat ebben a negyedévben.
Cynthia Chen, a Canalys kutatási elemzője

A Canalys azonban ezután különválasztja az általa “alap karóráknak” nevezett, például az alacsony árfekvésű Fitbit és Xiaomi modelleket a kifinomultabb okosóráktól. Ez utóbbi piacot továbbra is az Apple vezeti 31,1%-os piaci részesedéssel – egyetlen más márka sem közelíti meg.

Forrás: Canalys

Az összes többi szereplő egyszámjegyű részesedéssel rendelkezik, a második helyezett Huawei 9%-ától a Xiaomi 5,7%-áig.

Az Apple vezető szerepe valószínűleg részben annak köszönhető, hogy az Apple az egészségügyi funkciókra, például az EKG-monitorozásra összpontosít.

A gyártók nagy generációs ugrást próbálnak végrehajtani az okosóra-technológiák terén. Hogy kitűnjenek, javítják az alapokat, például a felhasználói élményt és az akkumulátor élettartamát, saját, egyedi felhasználói felületeket hoznak létre, és kihasználják a saját ökoszisztémáikat, hogy új és egyedi felhasználási eseteket hozzanak létre. De az egészségkövetés az okosórák legjelentősebb felhasználási területe. Az a képesség, hogy élvonalbeli egészségkövető funkciókat tudnak nyújtani, és hogy a felhasználóknak értelmes adatokat és használható egészségügyi betekintést tudnak nyújtani, fogja megkülönböztetni a győzteseket és a veszteseket. Létfontosságú, hogy a gyártók beruházzanak a következő generációs egészségügyi szenzorokba és a házon belüli algoritmusok és megoldások fejlesztésébe, hogy ne csak a létfontosságú biomarkerek követését, hanem a jó pontosságot és megbízhatóságot is biztosítsák. A gyártóknak arra kell összpontosítaniuk, hogy a felhasználóknak hosszabb időn keresztül gyűjtött adatok bevonásával betekintést nyújtsanak az egészségügyi trendekbe, hogy megértsék, hogyan befolyásolja életmódjuk a közérzetüket.
Jason Low, a Canalys kutatási vezetője

A Series 7 várhatóan nem fog több szenzort tartalmazni, az egyik ellenkező hír ellenére, de az Apple állítólag tervezi, hogy valamikor a jövőben vércukor- és vérnyomásmérést is kínál majd.

Borítókép: Xiaomi

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó