IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Alkoss saját szörnyeket! Itt a Google rémség-generátora

Bárkit tehetséges rajzolóvá varázsol a keresőóriás új algoritmusa, ami egyszerű vázlatokból képes egész élethű lényeket alkotni.   

Habár a Google-ről a legtöbbünknek a keresés és a Gmail, esetleg a Térképek ugrik elsőre be, a hatalmas cég számos érdekes mellékprojekten is munkálkodik. Ilyen például a művészeti alkotások bemutatására szolgáló Arts & Culture platform, vagy a nyilvános statisztikákat összegyűjtő Public Data. A nemrég elérhetővé tett Chimera Painter újabb színfolt a vállalat érdekeltségeinek szerteágazó katalógusában, hiszen ez a világ első szörnyrajzolója.

Nem csalás, nem ámítás: a Google AI-laborjában megalkottak egy programot, ami Microsoft Paint-szintű gyermekded firkákból renderel kidolgozott rémségeket. A felhasználónak mindössze annyi a dolga, hogy a különböző testrészekhez (fej, szem, fogak, lábak) az előre megadott színeket használja, az algoritmus pedig ez alapján elképzeli rémálmaink főszereplőjét. A Chimera Painter rendkívül szórakoztató, itt lehet kipróbálni, természetesen mobilon is működik.

Névjavaslatokat szívesen veszünk, addig is legyen ITHONsaurus Titannicus.

Na de hogy jött a Google-nek ez az őrültség?  A program alkotói szerettek volna előállni valamivel, ami képes meggyorsítani a kreatív folyamatot. Például egy videójáték látványtervezője számára, aki egy vázlatos elképzeléssel a fejében kutat inspiráció után. Ez eddig egy jól értető cél, ami viszont sokkal érdekesebb, az a Chimera Painter létrehozásának folyamata.

Az algoritmus mögött álló csapat először csinált egy szoftvert, amivel állatos játékkártyákat lehet generálni. Olyanokat, ahol az egyes fajok pontszámokat és képességeket kapnak, melyek alapján “megmérkőznek” egymással. A készítők úgy gondolták, hogyha több száz fajt táplálnak a rendszerbe, a gépi tanulás révén a program végül egy pillanat alatt több kombinációra lesz képes, mint bármelyik hús-vér művész. A mesterséges intelligencia „idomításához” több ezer, számítógépes grafikával készült lényt is feltöltöttek az állományba, külön címkézve az egyes testrészeket.

Ilyen kártyákkal indult a Chimera Painter története. Forrás: Google

Az elképesztő mennyiségű alapanyagból pedig megszületett a Chimera Painter, ami a megszerzett tudást a felhasználó útmutatása alapján képes értelmesen felhasználni. A rajzolást követően mindössze pár pillanat szükséges az eredmény megalkotásához. Ezalatt a mesterséges intelligencia egyik része létrehozza a képet, a másik pedig eldönti, hogy sikerült-e megütni a kívánt minőséget. Ez a GAN-alapú (General Adversarial Network, magyarul általában versengő hálózatnak szokás hívni) „párbeszéd” addig ismétlődik, amíg nem születik elfogadható produktum, a folyamat azonban olyan gyorsan zajlik, hogy alig érzékelünk belőle valamit.

A sok hókuszpókusz ellenére persze a végeredmény még messze van a tökéletestől, egyelőre egyetlen fantasy-illusztrátornak sem forog kockán a megélhetése a Chimera Painter miatt. Elég csak a fent beágyazott mesterművemet szemügyre venni, ahol a fülnek szánt terület helyén csak egy átlátszó rés tátong szerencsétlen ITHONsaurus fején. Szórakozásnak, illetve technológiai demonstrációnak viszont már most is kiváló a Google algoritmusa, szóval itt az idő, alkotásra fel, jöhetnek a képek a kommentekbe.

Forrás: TechCrunch

Kapcsolódó cikkeink

Végre használható lesz a Gmail iOS-es widgete

Anikó

Muszáj lesz az Apple-nek is felzárkóznia az RCS-hez

Anikó

A Google szeretne a világ legnagyobb játékplatformja lenni

Anikó