IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Az Apple már csak a negyedik az okostelefon-gyártók globális versenyében

Az Apple részesedése a globális okostelefon-piacon 2020 harmadik negyedévében csökkent a koronavírus para okozta általános lassulás részeként, ezzel az iPhone-gyártó a negyedik helyre szorult vissza.

A Gartner kutatócég új becslései szerint az Apple 40,6 millió iPhone-t szállított a szeptemberben véget ért negyedév során, ezzel 11,1%-os piaci részesedést szerezve. Ezzel az éves növekedés 0,6%-kal csökkent, így a vállalat a harmadik helyről a negyedik helyre esett vissza.

Az első helyezett Samsung a két cég egyike volt, amely a harmadik negyedévben rekord növekedést ért el: az értékesítéseik meghaladták a 80,8 millió darabot, ami 2,2%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A teljesítmény elég jó volt ahhoz, hogy a piac 22%-át el tudják érni, ez az Apple iPhone-kiszállításainak csaknem duplája.

Forrás: Gartner

A hatalmas 21,3%-os csökkenés ellenére a Huawei 51,8 millió okostelefon-eladással és 14,1%-os piaci részesedéssel tartotta a második helyet.

A Xiaomi volt a negyedév legnagyobb meglepetése, 34,9%-kal ugrott az Apple megüresedett helyére. A kínai induló 44,4 millió készüléket adott el, hogy ezzel 12,1%-os piaci részesedést szerezzen.

A sort az Oppo zárja 29,9 millió eladott egységgel és 8,2%-os piaci részesedéssel, ami 2,3%-os csökkenést jelent az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.

Összességében az okostelefonok globális értékesítése éves szinten 5,7%-kal csökkent, mivel a fogyasztói kiadások megtorpantak a folyamatos koronavírus-járvány miatt. A helyzet azonban javul, mivel a kormányok által elrendelt bezárásokat követően a gazdaságok lassan életre kelnek.

A fogyasztók korlátozzák diszkrecionális kiadásaikat, még akkor is, ha egyes pandémiás korlátozási feltételek javulni kezdenek. A globális okostelefon-eladások mérsékelt növekedést tapasztaltuk 2020 második negyedévétől a harmadik negyedévig. De ennek oka inkább az előző negyedévek felgyülemlett kereslete volt.
Anshul Gupta, a Gartner vezető kutatási igazgatója

Azt hozzá kell tenni, hogy az IDC-hez hasonló piackutató cégek megkérdőjelezhető eredményekkel rendelkeznek az Apple értékesítési egységeinek becslésénél, lévén egy ideje az Apple nem számol be konkrétan eladási számairól. 

Forrás: Gartner

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó