IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Az egyik fő partner máris kételkedik a Google Stadiában

A platformba több címmel is beszálló Take-Two CEO-ja szerint a novemberi start óta kiderült, hogy a streamelt játékok egyelőre nem fogják átalakítani a piacot.  

A Google Stadia őszi elindulása hetekig lázban tartotta a techmédiát, de még a mainstream sajtó ingerküszöbét is áttörte, hiszen a szolgáltatással egy újabb hatalmas cég állt be a játék-streaming mögé. Az alapelv rendkívül ígéretes: konzol vásárlása nélkül, meglévő eszközeinken (telefon, tablet, számítógép) nyomhatunk egy rakás AAA-játékot, melyeket a Google szerverei futtatnak és küldenek a képernyőnkre. Az egyre inkább az online megoldások felé mutató világunkban sokak szerint ez lehet a jövő, ám a Google-féle projekt egy fontos támogatója máris kételkedni kezdett ebben.

Strauss Zelnick, a Take-Two vezetője. Forrás: CNBC

A Take-Two Interactive Strauss Zelnick vezetésével a Stadia egyik legkomolyabb partnere, hiszen az induláskor három ütős címet is biztosítottak a keresőóriás új platformjához: a Red Dead Redemption 2-t, a Borderlands 3-at és az NBA2K20-at. Zelnick azonban nemrég egy üzleti konferencián adott interjújában mégsem nyilatkozott túl lelkesen a Stadiával kapcsolatban. A CEO szerint a szolgáltatás lassan indul be, ami elsősoran a technológia képességeire vonatkozó túlzó ígéreteknek és a felhasználók ebből következő csalódásának tudható be.

Pedig a Take-Two kezdetben kifejezetten bízott az ötletben, ezért is feleltek ilyen tekintélyes arzenállal a Google hívására. Zelnick tavaly tavasszal még lenyűgözőnek nevezte a bárhol, bármilyen eszközön játszható játékok ötletét, ám már akkor is hozzátette, hogy „amennyiben megvalósítható” az elképzelés. A mostani nyilatkozata viszont azért érdekes, mert a Stadiával kapcsolatban az első teszek nem is annyira a technológiai oldalt kifogásolták, a legtöbb kritika inkább az árazást és az elérhető címek szűkös listáját érte.

A Red Dead Redemption 2 grafikája a Stadián és a Microsoft jelenlegi csúcskonzolján. Forrás: Pixelbuster

Attól viszont egyelőre még nem kell tartani, hogy a Take Two kivonná a játékait a szolgáltatás kínálatából. Zelnick a friss interjúban ugyanis megjegyezte, hogy amíg az üzleti modellnek „van értelme”, addig kitartanak a Google mellett. A kiadó jelenleg több produkcióval is készül a patfrormra: a PGA Tour 2K21, WWE2K Battlegrounds, és a Mafia-trilógia későbbi megjelenése is tervben van. A lelkesedés azonban határozottan elmúlt, arra a kérdésre például, hogy miként befolyásolja a Stadia a Take Two eladási eredményeit Zelnick a következőként válaszolt:

Ha valaki a játékainkat akarja, megszerezheti őket már most is. A tény, hogy konzol nélkül is streamelhetők, nem olyan nagy ügy.

A vezető arról is beszélt, hogy a játék-streaming ötlete azért született meg, mert volt egy feltételezés, hogy rengeteg ember szeretné konzol beszerzése nélkül élvezni a legújabb címeket. Zelnick szerint viszont a kezdeti tapasztalatok azt mutatják, hogy ez egyszerűen nem igaz: ha valaki hajlandó 60 dollárt fizetni egyetlen játékért, akkor miért ne venne 300-ért egy konzolt is? Az interjú lezárásában azért kifejezett némi bizakodást is:

Izgatott vagyok a technológiával és a képességeivel kapcsolatban, de nem gondolom, hogy tízszeres, vagy hússzoros növekedést hoz a piacunkon. De ha mégis így lesz, az nagyszerű lenne. Szeretnék tévedni.

Forrás: Ars Technica

Kapcsolódó cikkeink

Végre használható lesz a Gmail iOS-es widgete

Anikó

Érkezik a Netflix játékszolgáltatása az App Store-ba

Anikó

Muszáj lesz az Apple-nek is felzárkóznia az RCS-hez

Anikó