Az világ (jelenleg még) vezető chipgyártója csupán hónapokkal azután, hogy az Apple az eddigi stabil beszállítói kapcsolatot felbontva a belépő Maceknél áttért a saját tervezésű és gyártású ARM chipekre, páros lábbal száll bele a legújabb MacBookba. Frontális támadás vagy a hónap facepalm várományosa?
Az “I’m a PC I’m a Mac” duó az Apple egyik leginkább ikonikusnak számító reklámkampánya, amiben a két srác egymást hasonlítja össze, és nem meglepő módon valahogy a Mac jön ki belőle jobban.
Az Apple igazi kis hatásvadász elemként az őszi forradalmi M1 Mac Keynote végén még be is hozta a PC srácot, ami igazi kis csemege volt a régi rajongók számára. Valószínűleg nem sejtették Tim Cookék, hogy ezzel elég jó ötletet adtak az Intelnek.
A chipgyártó óriás ugyanis látszólag elég rossz néven vette, hogy az Apple leáll a közös együttműködésről, és a saját tervezésű, ARM architektúrán alapuló SoC-k gyártásába kezd. Az M1 még csak az út eleje, de az eredmények eddig brutálisak.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy mostanában az AMD rendre rájuk tud verni, és talán le tudja gyűrni az eddig ráakasztott kiszámíthatatlansági bélyegeket, akkor láthatjuk, hogy itt az Intelnek lépnie kell, vagy brutális lesz a pénzügyi és a presztízsveszteség is. Mit tesz ilyenkor egy “jó” PR-os? Hát offenzívát kezd, hogy beszéljünk a másikról!
Ehhez pedig segítségül hívták Justin “I’m a Mac” Longot. A számomra a Galaxy Quest nerdjeként beégett színész oldalt váltott, és már nem a Mac srác. Csak Justin. Justin pedig egy 5 részes videosorozatban végignézi, mennyivel jobbak a mostani PC laptopok a MacBookokhoz képest.
Nézzük sorra az 5 videót:
A PC-re 3 monitort köthetsz, a MacBookra csak egyet!
A PC (ASUS) érintőképernyős és nagy másodlagos kijelzője van! A Mac csak egy TouchBart tud, és Siri is gáz!
PC-ből olyan sok féle közül válogathatsz, MacBookból pedig csak két szürke van!
A PC-n lehet játszani, a Macen nem!
A PC tablet is tud lenni, míg a Mac csak egy laptop és külön kell tablet!
Az egyértelmű csúsztatások felett szerintem nyugodtan hunyjunk szemet, mert ez marketing. Ha az egyik oldalnak engedünk ferdíteni, akkor nekik is lehessen. Igen, van más szín, meg igen, nem fair. a Mac valóban nem alkalmas gamingre, de ezt mindenki tudta. Nem ez a baj.
Elég, ha csak egy pillantást vetünk a jelenlegi hivatalos Mac kínálatra: az Apple még mindössze a beugró kategóriás MacBook Prót, a MacBook Airt és a Mac minit frissítette, az összes többi jelenleg kapható Macben Intel processzorok vannak!
A bemutatott PC-k és a tudásuk nem az Intelen múlik, ebben talán sokkal inkább a laptopok tervezőit és gyártóit érheti dícséret, mint a processzor partnert. Ezek a PC-k legalább így muzsikálnának AMD chipekkel…
Az Intel valójában gyárt saját laptopot! Na nem a nagyközönségnek, hanem a laptop kereskedőknek, egyfajta ajánlásként: srácok, így kéne. Ez a vonal a NUC, ami mostanra kicsit tovább erősödött, és immár egyfajta white labelként veszik meg kisebb, kezdő laptopgyártók. Tudjátok mire hasonlít kísértetiesen az Intel által jelenleg promózott NUC laptop Kit? Egy régi 15 hüvelykes MacBook Próra!
Ha tippelnem kéne az időzítés kapcsán valamire, azt mondanám, hogy az Intelnél pár hete egy borongós napon jött egy levél Cupertinóból, hogy köszi srácok, de innentől nem kérünk már semmit, megoldjuk házon belül. Összeült a válságstáb, és ez jött össze: a sértődött beszállító hisztije.
Szerintem önmagában visszaütni Justinnal óriási ötlet, és igazán jó is lehetett volna, akár fergeteges is. De ezek az érvek, ez a tálalás, ezzel az időzítéssel, nekem nem a vicces ugrik be róla. Ha igazán jó lett volna, elég lett volna egy rész minden nap, és az újsgírók folyamatosan várnák az aznapi oltást. Kezdhettek volna mondjuk a Siris Touch Baros alázással, mert azt tényleg megérdemli az Apple.
Így viszont nem tudom pozitívra értékelni, és kifejezetten égőnek tartom. Mondanám, hogy a szekunder szégyen jut eszembe, de azt olvasóink egy kisebb csoportja inkább rám szokta használni, ha esetleg egy félresikerült Samsung termékről mondok nem pozitívat, úgyhogy ezt meghagyom nekik. Maradjunk az öngólnál. Intel, kapd össze magad!
Szerinted zseniális marketinglépés vagy óriási facepalm ez a videósorozat? Beszéljünk róla itt a cikk alatt vagy a Facebookon a kommentekben!