A júniusi negyedévre vonatkozó okostelefon-aktiválási becslések azt sugallják, hogy az Apple iOS felzárkózott az Androidhoz képest a piaci részesedésben.
A Consumer Intelligence Research Partners becslései szerint a június végével zárult negyedévben új telefont vásárló vagy más módon új telefont beszerző ügyfelek esetében az iOS és az Android egyaránt 50%-os piaci részesedéssel rendelkezett.
Ez azért jelentős, mert az Android sokáig stabilan vezetett az iOS előtt, a legtöbb negyedévben az Android piaci részesedése elérte a 60%-ot.
Az Apple iOS-e és a Google Androidja most nagyjából egy szinten van a vásárlók arányát tekintve. Az elmúlt néhány évben az iOS felzárkózott, és most már megosztja a piacot az Androiddal.
A CIRP szerint a hűség és a márkaváltás magyarázza az okostelefon-aktiválások változását. Egy olyan piacon, ahol minimális a váltás, az iPhone-hoz és az Apple ökoszisztémához való hűség stabil maradt vagy nőtt.
A legutóbbi negyedévben az Apple előnyben volt a lojalitás terén: a korábbi iPhone-tulajdonosok 93%-a váltott új iPhone-ra, míg az Android-tulajdonosok 88%-a maradt az Androidnál.
A hűség több éve folyamatosan növekszik az Apple esetében, míg az Androidnál inkább csak nem változott. A CIRP szerint ez lehetővé tette az Apple számára, hogy piaci részesedést szerezzen.
A CIRP megállapításai becslések, amelyek 500 olyan amerikai ügyfél körében végzett felmérésen alapulnak, akik 2021 áprilisa és júniusa közötti három hónapban új vagy használt iPhone-t aktiváltak. Bár ez egy kis mintanagyság, más jelentések szerint az iOS hűségének hasonló mértékű növekedése várható az Androidhoz képest.
Borítókép: Medium