IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Az iPhone-ok GPU-ja tényleg erősebb a konkurenciánál, de…

Egy új benchmark szerint az A-chipek grafikus vezérlői rövid menetekben magazbiztosan előzik az androidos vetélytársakat, ám elhúzódó igénybevételnél már nem olyan látványos a különbség.

Néhány napja jelent meg a UL legújabb cross-platform GPU benchmarkja, a 3DMark Wild Life, amellyel windowsos, androidos, valamint iOS-es eszközök grafikai teljesítményét lehet mérni és összehasonlítani. A HotHardware csapata hamar lecsapott az újdonságra, és máris nekieresztették az utóbbi évek iPhone-jait néhány droidos csúcsragadozónak. Az Apple ugyanis évről évre eldicsekszik azzal, hogy az aktuális chipjük mennyivel jobb a játékok futtatásában, idén például a konkurensekhez képest 50%-os előnyt emlegetve a League of Legends: Wild Rifttel demonstrálták az iPhone-ban rejlő potenciált.

A HotHardware tesztje viszont arra jutott, hogy a cupertinóiak technológiája az igénybevétel időtartamától függően ingadozó teljesítményt nyújt. Az eszközöket két külön mérésnek vetették alá. Az első a Wild Life Unlimited, ami nagyjából egy perc alatt lefut, majd pontszámmal és FPS-értékben fejezi ki az adott GPU teljesítményét. Az ezzel kapott értékek az almás mobilok elsöprő dominanciáját mutatják: a pontszámoknál az első négy helyen iPhone-ok szerepelnek, de az FPS alapján is 3 cupertinói vezeti a rangsort.

Forrás: HotHardware

Az élen az Apple legolcsóbb mobilja, az A13 Bionickel szerelt iPhone SE végzett 7874 ponttal, amit a 11 Pro (A13, 7800 pont), a XS Max (A12, 6701 pont) és a XR (A12, 5424 pont) követ, s csak ezek után jön az Asus kifejezetten gamereknek szánt modellje, a ROG Phone 3 4253 ponttal. A Samsung Galaxy S20 Ultra 3817 pontot ért el, míg a OnePlus 8 3800-at. A legjobban teljesítő androidos modellekben Snapdragon 865, vagy Snapdragon 865+ chipek dolgoznak Adreno 650-es GPU-val.

A  Wild Life Unlimited eredményei alapján tehát az iPhone-ok grafikus műveletekben igazi bestiák, ám a második benchmark, a hosszabb Wild Life Stress Test már árnyalja a képet. Ez nagyjából 20 percig kínozza a telefonokat 20 ismétlődő körben, s végül megadja a legjobb és a legrosszabb elért pontszámot egy százalékos stabilitási értékkel együtt. Ebből az derült ki, hogy az almás mobiloknál hosszabb távon komoly teljesítménycsökkenést okoz a melegedés: az iPhone SE például a legjobb körében 6837 pontot ért el, a legrosszabban viszont csupán 4198-at, ami 61,4%-os stabilitásnak felelt meg. A XS Maxnál 6307 pont volt a plafon, 3409 a legkevesebb, így a 2018-as csúcsmodell csak 54,1%-os stabilitást ért el.

A bal oldalon az iPhone 11 Pro, jobbra a OnePlus 8 és az Adreno 650 GPU eredményei. A grafikonon jól látható az androidos hardver egyenletesebb teljesítménye.

Ezzel szemben a OnePlus 8 legmagasabb pontszáma 3792 volt, a legalacsonyabb 3766, ami 99,3%-os stabilitást jelentett. A HotHardware cikke nem részletezi más androidos modellek pontszámait, ugyanakkor a szerző azt írja, hogy a többi Snapdragon 865-ös készüléknél is hasonló, 99% feletti stabilitást mért a Wild Life Stress Test. Az iPhone-ok védelmére szóljon, hogy a 11 Pro legrosszabb pontszáma (4106) még így is magasabb volt, mint a legtöbb rivális legjobb eredménye, ami alól csak az Asus ROG kivétel, mivel ez a beszámoló szerint képes volt lepipálni a 11 Pro GPU-jának legalacsonyabb értékét.

Hétköznapi nyelvre fordítva ez a sok szám két dolgot jelent. Az egyik, hogy az Apple nem a levegőbe beszél a házon belül fejlesztett grafikus vezérlők dicshimnuszaival, a másik viszont, hogy az almás technológiát jobban sújtja a melegedés miatti teljesítménycsökkenés, azaz a thermal throttling. A problémát azonban az átlag felhasználó valószínűleg csak ritkán érzékeli, mivel az iPhone-ok (és iPadek) GPU-ja még a hőtől visszafogva is képes valamivel jobb értékeket hozni, mint az androidos vetélytársak.

Más kérdés, hogy mi a helyzet 20 percnél hosszabb meneteknél, ami manapság már egyáltalán nem számít extrémnek a telefonokon sem. Saját tapasztalatom, hogy nálam az Elder Scrolls Blades például 20-30 perc után brutálisan be tudott szaggatni anno a XS Maxon, és olyankor bizony jött a kényszerszünet.

A teszt konklúziói természetesen csak a mérésben részt vevő A12-re és A13 Bionicre, valamint a Snapdragon 865-ös és 865+-os  chipekre (vagyis az ezekben található Adreno 650 GPU-kra) vonatkoznak, felkészül az A14, illetve a pletykák szerint decemberben érkező SD875. Ha szívesen lemérnéd valamalelyik saját eszközöd, a 3DMark Wild Life ingyenesen letölthető Androidra, iOS-re, és Windows-ra is.

Forrás: HotHardware

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó