IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Beletrafált az Apple a hirdetéskövetés témakörbe

Az Apple App Tracking Transparency eszközének éppen folyó elemzése azt állítja, hogy az Egyesült Államokban a felhasználók 96%-a használja az áprilisban indított reklámkövetést blokkoló funkciót.

A Flurry Analytics az iOS 14.5 múlt hónap végén történt indulását követően kezdte nyomon követni a napi opt-in és opt-out arányokat, az Egyesült Államokban. Átlagosan naponta a felhasználók nagyjából 4%-a engedélyezi az alkalmazások hozzáférését a hirdető-azonosítójához (Identifier for Advertisers, IDFA). Az adat 2,5 millió napi aktív mobilfelhasználóból vett mintavételen alapul.

Más országokat figyelembe véve az arányok növekednek, világszerte az 5,3 millió napi felhasználó mintegy 11%-a engedélyezi a reklámok nyomon követését. A napi arányokat úgy számítják ki, hogy a bejelentkezett eszközök számát elosztják az ATT használatával bejelentkezett és letiltott eszközök teljes számával.

Érdekes módon a Flurry adatai arra utalnak, hogy az emberek aktívan visszautasítják a követési felkéréseket. A vállalat megállapította, hogy az iOS 14.5 felhasználók mindössze 4%-ánál van kikapcsolva a beállításokban a „Követés kérésének engedélyezése az alkalmazások számára” opció. Ez a szám 2%-ra csökken az USA-ban. A funkció kikapcsolása automatikusan korlátozza az IDFA adathozzáférést, és kizárja, hogy az alkalmazások engedélyt kérjenek a követésre.

A legújabb iOS-, iPadOS- és tvOS-verziókba integrált ATT egy új funkció, amely megköveteli a fejlesztőktől, hogy megkérdezzék a felhasználókat, mielőtt más alkalmazásokban és az interneten követnék nyomon a mozgásukat. Az Apple által fontos adatvédelmi eszközként emlegetett funkció kritikusai szerint a reklámkövetési engedélyek bevezetésének követelménye elriasztja a felhasználókat a részvételtől, és ezzel árt a reklámbevételektől függő vállalkozásoknak.

Az Apple egy sor biztonságos hirdetés-hozzárendelési eszközt kínál az iparági szabványos nyomonkövetési módszerek adatvédelmi szempontú helyettesítésére. A rendszerek, köztük az SKAdNetwork és a Privacy Click Measurement, nem azonosítják közvetlenül a felhasználókat, ezért kifejezett felhasználói engedély nélkül is integrálhatók.

A fejlesztők nagy része nem követte még le az új irányelveket. Egy nem sokkal az iOS 14.5 debütálása után kiadott jelentés szerint kb. 10 000 alkalmazás működik már a szükséges felhasználói kérésekkel. És egyes becslések szerint az App Store mintegy kétmillió címmel büszkélkedhet.

Forrás: Flurry Analytics

Kapcsolódó cikkeink

Nem eszik olyan forrón az AR-kását

Anikó

Jövőre megvalósulhat az AR-álom

Anikó

Saving Simon – hivatalosan is ráfordultunk az idei karácsonyi szezonra

Anikó