Ha a cupertinóiakon múlik, ezentúl biztosan nem csúszunk le a legjobban várt alkalmazások megjelenéséről, a napokban ugyanis duplázták az előrendeléshez biztosított időt.
Az alkalmazások előrendelésének lehetősége 2016-ban került be az Apple alkalmazásboltjának repertoárjába, méghozzá a Super Mario Runt felvezető marketinghadjárat részeként. Akik nagyon kíváncsiak voltak a legendás vízvezetékszerelő első mobilos kalandjára, azok már az iPhone 7 szeptemberi keynote-ja után jelezhették igényüket az App Store-on, így a játék náluk a decemberi megjelenéskor automatikusan letöltődött. Az előrendelés később minden alkalmazás számára elérhetővé vált műfajtól és üzleti modelltől (ingyenes, prémium, demo) függetlenül.
Az igények előzetes leadására eddig maximum 90 napunk állhatott rendelkezésre, az Apple ugyanis ennyiben maximalizálta az előrendelési intervallumot a fejlesztők számára. Nemrég azonban bejelentették, hogy az ablak immáron 180 napra tárul.
„Mostmár megengedheted az ügyfeleidnek, hogy akár 180 nappal azelőtt előrendeljék az alkalmazásod, hogy az megjelenne az App Store-on. Használd ki a hosszabb felvezetési időt, hogy izgalmasabbá tedd a várakozást az appod funckióival, szolgáltatásaival és tartalmával kapcsolatban, s hogy több előrendelésre ösztönözz. Az appod megjelenéséről az ügyfelek értesítést kapnak, s 24 órán belül automatikusan letöltődik az eszközükre.”-írja az Apple.
Hogy eddig hányan érezhették szűkösnek a 90 napos előrendelési időt a mobilos appoknál, azt nyilván nem tudjuk megválaszolni, de a cupertinóiaknak bizonyára jó okuk volt a döntésre. Az előrendelés mindenesetre kétségtelenül megkönnyíti a felhasználók dolgát, hiszen egy-egy jobban várt tételnél nem kell fejben tartanunk a megjelenési dátumot, az app egyszer csak felbukkan a készülékünkön.
Te vártál már annyira mobilos alkalmazást, hogy elő is rendeld?
Forrás: 9to5Mac