IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Egyre nagyobb teret nyernek a szolgáltatások és reklámok az Apple portfoliójában

Eddy Cue, az Apple szolgáltatásokért felelős vezető alelnöke a Business Insider új jelentése szerint a szolgáltatások irányításának átszervezésén dolgozik azzal a céllal, hogy jobban összpontosítson a streamingre és a hirdetésekre.

Cue a streaminget és a hirdetéseket olyan területeknek tekinti, ahol lehetőség van a bevételek növelésére, és már el is kezdte a kulcsfontosságú szolgáltatási vezetők felelősségi körének frissítését. Peter Stern, az Apple szolgáltatásokért felelős alelnöke már nem foglalkozik a reklámokkal, így több ideje marad a videókra, a hírekre, a könyvekre, az iCloudra, a Fitness+-ra és az Apple One-ra koncentrálni.

Todd Teresi, az Apple reklámért felelős alelnöke ehelyett nagyobb felelősséget vállal, és az év eleje óta közvetlenül Cue-nak jelent. A Business Insidernek nyilatkozó egyik forrás szerint az Apple hirdetési üzletága most már elég nagy ahhoz, hogy önállóan is megéljen.

Forrás: Cult of Mac

Az Apple nemrég szerezte meg a Friday Night Baseball jogait, miután megállapodást kötött a Major League Baseball-lal, és a streaming-szolgáltatások bővítésére irányuló erőfeszítései között további sportmegállapodások is szerepelnek majd. A pletykák szerint az Apple azon dolgozik, hogy megszerezze az NFL Sunday Ticket csomagjának jogait, és a Business Insider szerint az Apple szeretné megszerezni az NBA-meccsek közvetítési jogait is.

A sporttartalmak új nézettséget vonzanának az Apple TV+ számára, amelynek kiépítésén az Apple a 2019-es indulás óta dolgozik. Hiszen az Apple még mindig korlátozott mennyiségű eredeti tartalommal rendelkezik más streamingszolgáltatásokhoz képest, és nem tud olyan előfizetői számokat vonzani, mint a Hulu, a Netflix vagy a Disney+.

A szolgáltatásokból származó bevételek az elmúlt évek során folyamatosan nőttek, és a kategóriája ma már magába foglalja az Apple TV+-t, iCloudot, Apple Fitness+-t, Apple News+-t, Apple Musicot, App Store-t, Apple Care+-t, Apple Arcade-et, Apple Pay-t és még sok mást.

A szolgáltatások 2022 második negyedévében 19,8 milliárd dollárt hoztak, szemben az egy évvel korábbi 17 milliárd dollárral.

Az Apple szolgáltatásokból származó bevételei negyedéves bontásban

A streamingre és a hirdetésekre való összpontosítás mellett az Apple új szolgáltatások bevezetését is tervezi. Pletykák szerint hardveres előfizetéses szolgáltatásról van szó, az Apple Pay pedig bővül a „most megveszem” és „később fizetek” funkcióval. A hétvégén Mark Gurman, a Bloomberg munkatársa azt mondta, hogy az Apple még egy Instacart-szerű szolgáltatást is vizsgál, amely integrálódna a Health alkalmazás táplálkozási adataival.

Borítókép: Apple

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó