A Spotify csütörtökön bejelentette a Podz felvásárlását, mely olyan podcast-felfedező szolgáltatás, amely lehetővé teszi a tartalomkészítők számára, hogy egy speciális algoritmus segítségével kiválasztott hangklipek segítségével jobban népszerűsítsék műsorukat.
A felvásárlás a Spotify legújabb lépése afelé, hogy olyan funkciógazdag podcast-élményt hozzon létre, amely megelőzi az iparági vezető Apple-t. A zenéhez hasonlóan a Spotify is a tartalomfelfedezésre összpontosítva kívánja fejleszteni termékét, amiben a Podz segíthet – számolt be a felvásárlásról a TechCrunch.
A Spotify-nál azért fektetünk be, hogy a világ legjobb (és legszemélyesebb) podcast-felfedezési élményét építsük ki és skálázzuk. Úgy gondoljuk, hogy a Podz technológiája kiegészíti és felgyorsítja a Spotify célzott erőfeszítéseit, amelyek célja a felfedezés elősegítése, a hallgatóknak a megfelelő tartalmak megfelelő időben történő eljuttatása, valamint a kategória növekedésének felgyorsítása világszerte.
Jelenleg a podcastjukat népszerűsíteni kívánó tartalomkészítők jellemzően hanganyagokat vágnak ki, amelyeket a közösségi médiában és más platformokon osztanak meg. A meglévő eszközök lehetővé teszik a podcasterek számára, hogy manuálisan válasszák ki és osszák meg a hanganyagrészleteket, a Podz azonban automatizálja a folyamatot.
A már nem elérhető alkalmazásban a Podz olyan hanganyagokat mutatott be a felhasználóknak, amelyeket podcastokból húztak ki több mint 100 000 órányi hanganyagon, újságírókkal és hangszerkesztőkkel konzultálva képzett gépi tanulási modell segítségével – áll a jelentésben. A Spotify-on ezek a klipek lehetőséget adnak a felhasználóknak arra, hogy előzetesen belehallgassanak a podcast-epizódok kulcsfontosságú pillanataiba, ösztönözve őket új podcastok felfedezésére és meghallgatására.
A Spotify azt tervezi, hogy 2021 végéig a Podz technológiát a 2,6 millió podcastot tartalmazó gyűjteményébe integrálja.
A lépés napokkal azután következik, hogy az Apple elindította a fizetős előfizetési funkciót a natív Podcastok alkalmazásban. Az áprilisban bejelentett Podcast-előfizetések lehetővé teszik a podcast készítők számára, hogy a hallgatóknak közvetlenül az Apple platformján keresztül számlázzák ki az exkluzív tartalmakhoz való hozzáférést. Eredetileg májusban kellett volna megérkeznie, de az előfizetési lehetőség elindítása ismeretlen okok miatt késett.
Az Apple és a Spotify mellett a héten a Facebook is nyilvánosságra hozta, hogy június 22-én saját platformajánlattal kíván beszállni a podcastingba.
Borítókép: Spotify