IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Érkezik a Facebook saját Podcast felülete

Áprilisban jelentették, hogy a Facebook saját podcast platformon dolgozik, amelyet várhatóan a közösségi hálózaton belül vezetnek be. Most a vállalat végre megerősítette, hogy a podcastok valóban megjelennek a Facebookon jövő héten, kedden.

Ahogy azt a The Verge látta, a Facebook e-maileket küldött a podcast készítőknek az új podcast oldalról, amely június 22-én fog élesedni. Az email szerint a felhasználók közvetlenül a Facebook-oldalon, illetve egy új, egyelőre még nem elérhető “Podcasts” fülön is hallgathatnak majd podcastokat.

Az Apple Podcasts, a Spotify és más platformokhoz hasonlóan bárki beállíthat egy RSS feedet, hogy podcastot adjon hozzá a Facebookhoz. Amint a podcastot jóváhagyják, az új epizódok automatikusan megjelennek ott.

2021. június 22-től az emberek már a Facebookon is megoszthatják egymással az általuk kedvelt podcastokat. Egyben a Facebook oldalakra érkezik egy külön kategória, amely a podcastjaidat mutatja be.

Ha hozzáadod a podcastjaidat az oldaladhoz, az emberek minden epizódot közvetlenül a Facebookon hallgathatnak majd meg. Nem kell feltölteni vagy linkelni semmit. Az oldalad frissülni fog a legújabb epizódokkal, amint azok elérhetővé válnak. Emellett bármikor visszavonhatod vagy eltávolíthatod podcastodat.

Érdekes adatlék az egészhez, hogy a Facebook podcast platformjának szolgáltatási feltételei biztosítják, hogy a vállalatnak jogában áll “származékos műveket” készíteni a tartalommal. Arról nincsenek részletek, hogy ez pontosan mit jelent, de ezt érdemes észben tartani, mielőtt beküldöd a podcastodat Mark Zuckerberg cégéhez.

A Facebook egy “Clips” nevű funkciót is biztosít majd, hogy az alkotók rövid epizódklipekkel népszerűsíthessék podcastjaikat, amelyeket bárhol meg lehet osztani a közösségi hálózaton.

A nagy technológiai cégek egyre inkább érdeklődnek a podcastok iránt, mivel ez a formátum az elmúlt években még népszerűbbé vált. Most, hogy az Apple bevezette az előfizetéseket a Podcastok alkalmazásban, a vállalat úgy véli, hogy ezzel még több eredeti tartalom létrehozását fogja ösztönözni.

Kapcsolódó cikkeink

Többfrontossá válik az Apple és Meta közti háború

Anikó

Már több mint 10 milliárd dollárba került a social cégek számára az Apple adatvédelmi törekvése

Anikó

A névváltozással együtt kiszivárgott a Facebook okosórájának designja is

Anikó