IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Hogyan teljesített az elmúlt fél évben az Apple TV+

Az Apple legújabb streaming szolgáltatása, az Apple TV+ 2019. november 1-jén debütált. Azóta egy sor remek címet hoztak le. Mégis, a nagy áttörés, úgy tűnik, még várat magára.

Éppen fél évvel ez előtt indult az Apple TV+, az Apple streaming szolgáltatása, amivel a Netflix, HBO és Disney piacára igyekeznek betörni, méghozzá igen komoly kezdéssel. Az indulásba dollármilliárdokat feccöltek a cupertinói vállalatnál: számtalan A-listást sztárt, rendezőt és producert szerződtettek, nem beszélve a hirdetési költségekről.

Az, hogy az Apple TV+ mennyire lesz sikeres pénzügyileg, még eldől, azonban az kristálytisztán látszik, hogy a szolgáltatások egyre fontosabb bevételi forrást jelentik a vállalat számára, közelítünk a teljes bevétel egynegyedéhez. Az jó jelzés lehet, hogy néhány díjat is sikerült bezsebelniük a nagyrészt saját készítésű tartalmakkal.

Ettől függetlenül úgy tűnik, az a bizonyos nagy áttörés még nem jött el, amitől minden Apple termékeket használó azt mondaná, hogy ez nekem azonnal kell. Az viszont tagadhatatlan, hogy számos területen nagy fejlődést sikerült elérniük rövid idő alatt.

Saját tartalmak

Elsőre azt mondanám, hogy semmi olyan esszenciális dolog nem történt az elmúlt fél évben, amitől le kéne az ember agyának dobnia az ékszíjat. Azonban összességében tekintve egyáltalán nem lenne igazam. Az elmúlt 6 hónapban az Apple letett az asztalra 5 filmet és egy rakat sorozatot, meg gyerekműsort.

Forrás: Apple TV+ Press

Ez összességében egy produktív félévet jelent. Mégha a szolgáltatások jelenlegi dömpingjében nehéz is elvonatkoztatni attól a boomtól, ami a versenytársaknál is tapasztalható. Az meg már csak hab a tortán, hogy katalizátorként emberek tömkelege ragadt otthon a világ minden táján a koronavírus miatt, akik éhesek az új tartalomra. Ezzel nyilván senki sem tudott számolni előre az induláskor.

De összehasonlítási alapnak tökéletes, hogy a Netflix és az Amazon indulásukkor közel s távol sem voltak ahhoz, amit az Apple most saját tartalom terén letett az asztalra. A Netflixnek 2 év volt, mire elhozták a Kártyavár (House of Cards) sorozatot a képernyőkre, míg az Amazon Prime szolgáltatása esetén 18 hónapot kellet várni a Transparent c. sorozat indulására.

Forrás: Apple TV+

Arról nem is beszélve, hogy helyből az induló tartalmak egyike, a Jennifer Aniston és Reese Witherspoon nevével fémjelzett The Morning Show sorozat elhozott egy SAG-díjat, azaz a Screen Actors Guild Awards szobrocskáját, egyben Golden Globe-ra is jelölték legjobb dráma sorozat kategóriában.

Eredmények

Információk igazi kavalkádjával találja magát szemben az ember, ha beleássa magát az Apple eredményeibe. Bár a vállalat bizonyos adatokat készséggel közöl, mostanában egyre szűkszavúbbak a pénzügyi eredmények terén.

Szolgáltatások kategória bevételének alakulása az elmúlt 2 évben (milliárd dollár)

A mostani negyedéves jelentésből azonban kiderült, hogy a különböző szolgáltatások eredményei jócskán megtámogatták a negyedévet, és az előző időszakok alapján a növekedés is állandósulni látszik. Azt sajnos nem tudni, hogy az idei 13,3 milliárd dolláros bevételhez az Apple TV+ mennyiben járult hozzá, de Luca Maestri, az Apple CFO-ja szerint az Apple TV+, csak úgy, mint más új szolgáltatások, folyamatosan hozzák be az új felhasználókat. Tim Cook, a vállalat ügyvezetője egy januári interjúban pedig úgy nyilatkozott, hogy elsöprő sikert jelent az Apple TV+ a vállalat számára.

Pontos számokat nem tudni, de egyes elemzőcégek szerint az előfizetők száma 34 millió főre tehető. Ebben még továbbra is sok a kezdeti ingyenes próbaidőszakot töltő felhasználó, akiket még előfizetővé kell konvertálnia a vállalatnak. Erre pedig csak egy esélyük van (azon kívül, hogy elfelejtik lemondani az előfizut): ha olyan tartalmakkal állnak elő, melyek megtartják a nézőközönséget.

Forrás: CNET

Jó mérce az Apple TV+ számára a Disney+ szolgáltatása, mely kevesebb, mint két hét csúszással indult, és már 50 millió előfizetőnél tart. De ők azért mégis csak a Disney, náluk vannak a Marvel és Star Wars jogok (meg úgy kábé minden más is…), ez azért nagy fegyvertény. Ennek tükrében a 34 millió egyáltalán nem rossz szám!

Mi jöhet még?

Én mondjuk továbbra sem tudom eldönteni, hogy pontosan hová pozícionálja az Apple a TV+ szolgáltatását, de van egy olyan érzésem, hogy ők sem. Természetesen rámentek az exkluzivitásra, mert egyrészt profilba vág, évek óta az az éca, hogy a legjobbak akarunk lenni, nem az elsők.

Másrészt viszont más esélyük nem is nagyon volt. Pont elég telített itt is a piac: Netflix, Amazon Prime, HBO-k, Hulu. Ezek együtt gyakorlatilag mindent lefednek régi tartalmaktól kezdve az újdonságokig. Itt nem egyedi tartalmak gyártásával nem nagyon tudtak volna labdába rúgni. Abból pedig akad bőven: meghosszabbított sorozatok és új produkciók tömkelege várható az év további részében is. A várható tartalmakról viszont majd egy külön cikkben értekezünk.

Forrás: Apple TV+ Press

Egy biztos: az, hogy a szolgáltatás indulását nem övezte kirobbanó siker és a vállalatnak vélhetően borzalmasan sok erőforrást kellett beletolnia az indulásba még nem jelent bukást, sem azt, hogy a projekt halálra lenne ítélve a jelenlegi piaci körülmények közt. Sőt, minél több saját tartalmat gyártanak, annál valószínűbb, hogy egyszer csak meglesz az az áttörés. Ha bármikor, most igazán remek esélyük van, főleg amíg ez a nyamvadt vírus továbbra is a képernyők elé szegezi az embereket.

Neked volt olyan Apple TV+ tartalom, ami bekerült a kedvenceid közé?

Kapcsolódó cikkeink

Az Apple bemutatta a 14- és 16”-es MacBook Prót

Anikó

M1 Pro és M1 Max – kettővel nő a tét

Anikó

Az új AirPods már majdnem Pro, de az ára is…

Anikó