IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Már több mint 10 milliárd dollárba került a social cégek számára az Apple adatvédelmi törekvése

Financial Times vizsgálata szerint a Snapchat, Facebook, Twitter és YouTube mintegy 9,85 milliárd dollárnyi bevételtől esett el, miután az Apple megváltoztatta adatvédelmi gyakorlatát. 

Tavaly az Apple bejelentette az App Tracking Transparency (ATT – alkalmazások tevékenységkövetésének átláthatósága) irányelvet, amely előírja az alkalmazások számára, hogy engedélyt kérjenek a felhasználók adatainak nyomon követésére. A szabályzat áprilisban lépett életbe, és megtiltotta az alkalmazásoknak, hogy nyomon kövessék a felhasználókat, ha azok elutasítják a felkérést.

Forrás: Medium

A Facebook nevezetesen egy egész oldalas újsághirdetéssel kritizálta a lépést, és az FT beszámolójának köszönhetően most már tudjuk, miért voltak ennyire frusztráltak a vállalat vezetői. A jelentés szerint a Facebook a többi közösségi platformmal összehasonlítva “abszolút értékben” a legtöbb pénzt veszítette el, hatalmas mérete miatt. Eközben a Snap “a legrosszabbul járt az üzlet százalékos arányában”, mert a hirdetései főként okostelefonokhoz kötődnek, ami egy olyan termék esetében, amelynek nincs asztali verziója, logikus.

A leginkább érintett platformok némelyikének – de különösen a Facebooknak – az ATT miatt a nulláról kell újraépítenie a gépezetét. Meggyőződésem, hogy legalább egy évbe telik az új infrastruktúra kiépítése. Az új eszközöket és keretrendszereket a semmiből kell kifejleszteni és alaposan tesztelni, mielőtt nagyszámú felhasználóhoz telepítik.
Eric Seufert, adtech tanácsadó

Az Apple új irányelve arra kényszeríti a közösségi platformokat és más alkalmazásokat, hogy kreatívabbá váljanak a reklámozás terén. Akár azt jelenti ez, hogy az androidos eszközökre kell összpontosítaniuk, akár azt, hogy az Apple hirdetési üzletágába kell befektetniük – amely majdnem megszegte a saját szabályait azzal, hogy csendben, ugyanúgy gyűjtötte a felhasználói adatokat, mint a harmadik féltől származó alkalmazások -, ki kell találniuk egy másik bevételi forrást, amely nem az emberek iPhone-okon történő nyomon követésével jár.

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó