IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Nagyot mentek a hordható kiegészítők a karantén alatt

Az International Data Corporation (IDC) adatai alapján a hordható eszköz globális piaca 35,1%-kal nőtt az előző év harmadik negyedévéhez képest, az összes eladott eszköz száma elérte a 125 millió darabot.

A megugrást a szezonalitás, az új termékek piacra dobása és a globális járvány hajtotta. És természetesen az olyan új termékek is hozzájárultak a dologhoz mint, az Apple, a Samsung és mások. Eközben a fogyasztók elektronikai kiadásai is nőttek az elmúlt hónapokban, mivel csökkentek az utazási, étkezési és egyéb szabadidős tevékenységekre fordított kiadások. Ez a kiadásváltozás újabb katalizátort jelentett a viselhető cikkek piacán.

Az elmúlt hónapok során számos ország enyhített a korlátozásokon és kezdte újraéleszteni gazdaságát, ami elősegítette a szabadtéri tevékenységek számának növekedését és ez újra magával hozta a hordható eszközök iránti kereslet növekedését is. Nézzük, hogy teljesítettek az egyes gyártók.

Az Apple 33,1%-os részesedéssel vezette a piacot a negyedév során. Az AirPodsok és az Apple Watchcsok rendkívül népszerűek voltak a járvány alatt is. Az Apple bővülő Watch kínálata azt is biztosította, hogy az eszközök árazása diverzifikáltabb legyen, ls. Apple Watch Series 6 és SE.

A második helyen a Xiaomi következett 17 millió eladott egységgel, amelyek közül 12,8 millió volt az alapvető karpánt. Az alacsony ár és a nemzetközi terjeszkedés együttesen szépen előrelendítette a vállalatot, éves szinten 26,4%-os növekedéssel.

Forrás: Xiaomi

A Huawei a harmadik helyen végzett, eladott egységeinek száma összesen 13,7 millió volt. Az amerikai szankciók ellenére a vállalat képes volt növekedést generálni több piacon, bár szállítmányai nagy részt Kínában összpontosultak. Mindazonáltal az, hogy nem támaszkodnak a Google-re és számos alkatrészük már nem amerikai gyártóktól származik, még mindig kisebb negatív hatást gyakorolt a Huawei viselhető üzletágára, mint a vállalat más kategóriáira.

A Samsung stratégiája, hogy több termékkel támadja meg a fülhallgatók piacát, továbbra is megtérül, mivel a vállalat a negyedik helyet szerezte meg a viselhető cikkek piacán. A szállítmányok a negyedév során elérték a 8,4 milliót, a 2,6 millió okosórával együtt.

Forrás: Samsung

A Fitbit és a BoAt az ötödik helyre evickélt be, és a viselhető cikkek piacának 2,6%-át birtokolják. A Fitbit negyedév vége felé piacra dobott új termékeit viszonylag jól fogadták, és a régebbi modellek árának csökkenése is segítette a vállalatot abban, hogy a Top 5-ben maradjon. Eközben a BoAt kizárólag a nagyon gyorsan növekvő indiai koncentrál és inkább fülhallgatókat ad el.

Forrás: IDC

Kapcsolódó cikkeink

Az Apple bemutatta a 14- és 16”-es MacBook Prót

Anikó

M1 Pro és M1 Max – kettővel nő a tét

Anikó

Az új AirPods már majdnem Pro, de az ára is…

Anikó