IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Óriásit ugrottak az App Store bevételei

A Sensor Tower új jelentése szerint az App Store 2021 első félévében 41,5 milliárd dollár bevételt generált világszerte, ami 22,1%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Az alkalmazáspiacokat kutató cég szerint az App Store-ban az alkalmazáson belüli vásárlásokra, előfizetésekre, prémium alkalmazásokra és játékokra fordított fogyasztói kiadások 1,8-szorosa volt a Google Play Store bevételeinek, amely ugyanebben az időszakban 23,4 milliárd dollárt termelt.

Az App Store költése ellenére azonban a Google Play az előrejelzések szerint összességében erősebb növekedést fog élvezni az előző évhez képest, mivel a globális egészségügyi válság hatásait még mindig érzékelő piacokon zajló tevékenységnek köszönhetően.

Az App Store 2021 első félévében 22,1 százalékkal nőtt a 2020 első félévében elért mintegy 34 milliárd dollárhoz képest, ami valamivel több mint hét százalékponttal alacsonyabb, mint a 20 első félévében tapasztalt 29,3 százalékos növekedés, ami a COVID-19 világjárvány kezdete alatti felgyorsult költéseknek köszönhető.

A Google Play bevételei 2021 első félévében 30 százalékkal nőttek a 2020 első félévi 18 milliárd dollárról, ami több mint négy százalékponttal magasabb a tavaly tapasztalt 26,8 százalékos növekedésnél, ha 2019 azonos időszakához viszonyítjuk. A Google piacterén elért, éves bevételnövekedést olyan piacok hajtják, mint például a Fülöp-szigetek, ahol a COVID-19 folyamatos üzletbezárásokat és karanténokat eredményezett.

A TikTok 2021 első félévében is megőrizte dominanciáját a világ legjobban kereső mobilalkalmazásai között. A fogyasztók vélhetően több mint 920 millió dollárt költöttek a TikTok-on ebben az időszakban, ami 74%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi időszakhoz képest.

Eközben a YouTube megőrizte a második legnagyobb bevételt hozó nem játékos alkalmazásként elfoglalt helyét, a fogyasztók 564,7 millió dollárra becsült költésével. A harmadik helyen a Tinder állt körülbelül 520,3 millió dolláros becsült bevétellel, míg a japán képregényolvasó Piccoma és a Disney streaming platformja, a Disney+ a negyedik, illetve az ötödik helyet foglalta el.

A becslések szerint 72,5 milliárd alkalmazásletöltés történt világszerte mindkét áruházban az 2021 első felében, ami 1,7%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi 71,3 milliárdhoz képest. Ez a szám elhalványul a tavalyi évben tapasztalt 25,7%-os éves növekedéshez képest, amelyet az appok elterjedtsége tapasztalt 2019 első félévéhez képest.

A globális alkalmazásköltés ugyanebben az időszakban közel 65 milliárd dollárt ért el az iOS és az Android rendszereken, a pénz túlnyomó részét játékokra költötték, amelyek az Apple által generált 41,5 milliárd dollár becsült összegéből mintegy 26 milliárd dollárt tettek ki.

Az Apple-nek több fenyegetéssel is szembe kell néznie a rendkívül jövedelmező App Store modelljét illetően, amelyet egyes fejlesztők és trösztellenes testületek bírálnak a jutalékdíj-politikája és állítólagos versenyellenes gyakorlatai miatt, beleértve az Apple alkalmazásainak saját készülékekre történő előtelepítését.

Az amerikai képviselőházi törvényhozók ebben a hónapban hat különböző törvényjavaslat formájában átfogó kétpárti trösztellenes törvényjavaslatot mutattak be, amelyek olyan nagy technológiai vállalatokat céloznak meg, mint az Apple, az Amazon, a Facebook és a Google. A jogszabályok a vállalatok piaci erejét célozzák az online kereskedelem, a reklám, a média és a szórakoztatás területén. Különösen az egyik jogszabály, a megkülönböztetésmentességi törvényjavaslat gátolná meg az Apple-t abban, hogy megakadályozza a felhasználókat az előre telepített alkalmazások törlésében.

Kapcsolódó cikkeink

Nem eszik olyan forrón az AR-kását

Anikó

Jövőre megvalósulhat az AR-álom

Anikó

Saving Simon – hivatalosan is ráfordultunk az idei karácsonyi szezonra

Anikó