IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Újra felszínre tört a Microsoft és Apple rivalizálása

A Bloomberg új jelentése szerint az Apple és a Microsoft rivalizálása visszatért. A feszültség az Epic Games-per során alakult ki újra, a két vállalat a felhőalapú számítástechnikától kezdve a vegyes valóságig mindenben versenyezni fog.

Az elmúlt években úgy tűnt, hogy az Apple és a Microsoft jó viszonyban van egymással. A Microsoft Office és más alkalmazásai például elkezdtek megjelenni az iPaden és az iPhone-on, és egy redmondi vezetőt még egy Apple-termékbemutatóra is meghívtak. A vállalat az Xbox játékvezérlők használatát is megkönnyítette a készülékein, míg a Microsoft az Apple Pencil és a Magic Keyboard kompatibilitást is bevette az iPadOS alkalmazásaiban.

November környékén azonban, amikor az Apple bemutatta az első M1-es chippel ellátott Macet, a dolgok kezdtek megváltozni. A vállalat felvette a “PC-s fickóként” ismert John Hodgman színészt, hogy népszerűsítse új Macjeit. Aztán amikor az Intel, hosszú távon elveszítve az Apple partnerségét, felbérelte a “Mac srác” színészt, hogy az Intel-alapú PC-ket népszerűsítse a Macekkel és iPadekkel szemben.

Mark Gurman, a Bloomberg munkatársa arról számol be, hogy a másik töréspont a Microsoft azon kísérlete volt, hogy bemutassa felhőalapú játékszolgáltatását iOS-eszközökre, és az Apple nem engedte a vállalatnak, hogy a terméket a szándékainak megfelelően piacra dobja:

A One alkalmazással a felhasználók havi díjat fizethetnének a Microsoftnak, és tucatnyi különböző játékcímet streamelhetnének a felhőből. A szolgáltatásnak azt kellett volna tennie a játékokkal kapcsolatban, amit a Netflix tett a videókkal: megnyugtatni a játékosokat, és az Apple-eszközökből egy erősebb játékplatformot csinálni, amely mögött az Xbox, az iparág egyik legmenőbb neve áll. A Microsoft azonban soha nem indította el a szolgáltatást a tervezett formában, mivel nem sikerült meggyőznie az Apple-t, hogy lazítson az App Store-szabályokon, amelyek tiltják a mindent egyben játékszolgáltatásokat. […] Néhány hónappal azután, hogy nyilvánosságra kerültek a streaming-alkalmazások tilalmával kapcsolatos aggályok, az Apple módosította a szabályokat. A Microsoft mostantól indíthat felhőalapú játékszolgáltatást, de minden játékot külön-külön kell letölteni, ami meghiúsítja az all-in-one megoldás célját.
Mark Gurman

Gurman más okokat is idéz, mivel a Microsoft elkezdte sürgetni az amerikai és európai trösztellenes szabályozó hatóságokat, hogy vizsgálják meg az Apple gyakorlatát, és a Mac piaci részesedése növekszik, miközben a Windows PC-k stagnálnak.

Hosszú távon mindkét vállalat ugyanazokon a szegmenseken fog versenyezni, mivel az Apple 2022-ben tervezi egy vegyes valóságot használó headset kiadását, ami problémát jelenthet a Microsoft HoloLensének.

Gurman szerint mindkét vállalat “a tehetségekért is versenyez a mesterséges intelligencia és a felhő-infrastruktúra területén, ami a jövő két kulcsfontosságú csataterét jelenti”.

Egyelőre annyit tudunk, hogy az Apple vs. Microsoft rivalizálás visszatért, és még évekig megosztja majd a techrajongókat, a Mac-esek és a PC-sek hamarosan újra szembe kerülnek egymással.

Forrás: Bloomberg

Borítókép: Softpedia

Kapcsolódó cikkeink

Gesztusérzékeléssel jöhet az Apple AR headsetje

Anikó

Eszméletlen összeget költöttünk appokra 2021-ben is

Anikó

Egyre több a gond az új MacBook Prók SD-kártyaolvasójával

Anikó