IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Webappal hidalja át az App Store korlátozásait a Facebook

Péntektől kezdve a Facebook egy webes alkalmazáson keresztül hozza el a születőben lévő felhőalapú játékszolgáltatását az iPhone-okra és iPadekre, amelyet az emberek natív alkalmazásként hozzáadhatnak a kezdőképernyőjükhöz. 

Az oldalon olyan egyszerű webes játékokat lehet majd játszani, mint a pasziánsz és különböző zuhatag játékok, valamint olyan hardver igényesebb címeket, mint a különböző versenyzős játékok.

Az Apple szabályainak köszönhetően azonban nem világos, hogy az emberek hogyan fogják elérni ezeket, mivel a harmadik féltől származó fejlesztők, mint például a Facebook, nem irányíthatják az alkalmazásuk felhasználóit olyan weboldalakra, amelyek nem az Apple saját vásárlási mechanizmusait tartalmazzák. 

Ez hatalmas súrlódási pont nemcsak a Facebookkal, hanem más játékgyártó cégekkel, például az Epickel szemben is, amelyek erőteljesen tiltakoztak az Apple iOS-fizetéseket érintő szorítása ellen. 

Forrás: The Verge

A Facebook webes játékkönyvtára, amely a HTML5-alapú és a fejlettebb, közvetlenül a felhőből streamelt játékok mellett a közösségi hálózat Facebook Pay nevű egyedi fizetési rendszerét használja a játékon belüli vásárlások elfogadásához.

A Facebook döntése, hogy játékplatformját a weben keresztül hozza az iOS-re, az Amazon és a Microsoft megközelítését követi, amelyek szintén Progressive Web Apps (PWA) alkalmazásokat adtak ki felhőalapú játékszolgáltatásaikhoz, hogy megkerüljék az App Store-t. 

Tavaly a Facebook hangot adott annak, amikor az Apple megakadályozta, hogy a játékokat önálló alkalmazásban helyezze el az iOS-re, és közölte, hogy megvizsgálja az alternatívákat. Nem sokkal ezután az Apple megváltoztatta a szabályait, és engedélyezte a felhőalapú játékokat, amennyiben azokat egyenként, alkalmazásként nyújtják be az App Store-ba felülvizsgálatra – ez a politika a Microsoft és mások szerint nem foglalkozott azzal a vágyukkal, hogy saját játékboltot adjanak ki az iOS-en.

Ugyanarra a következtetésre jutottunk, mint mások: a webes alkalmazások jelenleg az egyetlen lehetőség a felhőalapú játékok iOS-en történő streamelésére. Amint arra már sokan rámutattak, az Apple politikája, miszerint engedélyezi a felhőalapú játékokat az App Store-ban, egyáltalán nem sok mindent tesz lehetővé. Az Apple azon követelménye, hogy minden felhőjátéknak saját oldallal kell rendelkeznie, át kell esnie az értékelésen, és meg kell jelennie a keresési listákban, meghiúsítja a felhőjátékok célját. Ezek az útakadályok azt jelentik, hogy a játékosok nem fedezhetnek fel új játékokat, nem játszhatnak készülékeken átívelően, és nem férhetnek hozzá azonnal a kiváló minőségű játékokhoz a natív iOS-alkalmazásokban – még azok számára sem, akik nem a legújabb és legdrágább készülékeket használják.
Vivek Sharma, a Facebook játékért felelős alelnöke

A Facebook egyelőre nem jelentős szereplője a játékok piacának, mivel eddig leginkább arra koncentráltak, hogy a streareket megnyerjék, hogy közvetítsék játékukat a rajongók számára. Tavaly azonban felvásároltak egy felhőalapú játékokkal foglalkozó startupot, és kiadtak egy maroknyi ingyenesen játszható címet, például az Asphalt 9-et. Azóta több régióban is elérhetővé tették a szolgáltatásukat más címekkel, például az Assassin’s Creed: Rebellionnal és elmondásuk szerint havonta 1,5 millióan játszanak a felhőalapú játékokkal.

Bár a Facebook végül megtalálta a megoldást arra, hogy a felhőalapú játékai megjelenjenek az iOS-en, az Apple Safari böngészője még mindig nagy korlátokat szab a webes játékoknak. A hang alapértelmezés szerint ki van kapcsolva, a játékok nem küldhetnek push-értesítéseket, és a grafika nem olyan erős, mint a natív alkalmazásokban. És ott van még a felfedezés problémája.

A Facebook szóvivője nem kívánta kommentálni a játékweboldallal kapcsolatos növekedési terveit, de az Apple szabályai szerint a fejlesztők nem küldhetik a felhasználókat natív alkalmazásból olyan weboldalra, ahol más fizetési technológiát használnak, mint a sajátjuk. A Facebook által támogatott játékok fejlesztői saját marketinget folytathatnának, de ezek az erőfeszítések elhalványulnának ahhoz a forgalomhoz képest, amelyet a fő Facebook-alkalmazás küldhetne.

A Facebook felhőjátékai jelenleg az Egyesült Államokban, valamint Kanada és Mexikó egyes részein érhetőek el, míg a HTML-játékok máshol is elérhetőek, mivel a felhőjátékokat lassan egyre több régióba hozzák el.

Borítókép: The Verge

Kapcsolódó cikkeink

Csökken az iPhone-ok iránti kereslet?

Anikó

Még nem kell lemondanunk az új iPhone SE-ről

Anikó

Továbbra is dolgozik az AirPower technológián az Apple

Anikó