IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Zuckerberg „fájdalmat akar okozni” az Apple-nek az adatvédelmi változások miatt

Hatalmas cicaharc alakult itt ki a két techóriás, a Facebook és az Apple között, ugyanis a kékek a „kisvállalkozásokat” védenék, az almások pedig a felhasználókat.

Mark Zuckerberget, a Facebook vezérigazgatóját már többször haragította magára Tim Cook, az Apple vezérigazgatója, akinek a közösségi hálóval és a magánélettel kapcsolatos megjegyzései ellenségeskedéshez vezettek a két cégfőnök között.

Az Apple megpróbálja biztosítani a felhasználók számára, hogy megőrizzék a magánéletüket a digitális térben. Az olyan kezdeményezések, mint az iOS 14 App Tracking Transparency még nagyobb figyelmet irányított a koncepcióra.

A Facebook azonban nyilvánosan támadja az Apple-t az adatvédelmi kezdeményezéseiért, a két techtitán közötti vita pedig nem teljesen újkeletű dolog.

Nagyon nem bírják egymást – Forrás: NBC News

A 2018-as Cambridge Analytica-botrány során Tim Cook észrevételeket tett az üggyel kapcsolatban, amelyek Zuckerberg szerint egyáltalán nem álltak összhangban az igazsággal. A zárt ajtók mögött állítólag a főnök ki is kelt kicsit magából és állítólag azt mondta csapatának, hogy “fájdalmat kell okoznunk” az iPhone-gyártónak. Nem ez volt az egyetlen alkalom, amikor Zuckerberg kifogásolta Cook kommentárjait, és nem is az utolsó.

Zuckerberg nemrégiben azzal vádolta az Apple-t, hogy beavatkozott a Facebook-alkalmazások működésébe az adatvédelmi változásaival. Válaszként Cook elítélte az “algoritmusok által megszorított összeesküvés-elméleteket”, ami kritikaként is felfogható a kék techóriás által alkalmazott módszerekre.

A Zuckerberghez közeli emberek állítólag úgy vélik, hogy a Facebook vezetője személyesen veszi az Apple támadásait a vállalat ellen. Az egymás elleni nyilvános támadások ellenére Dani Lever, a Facebook szóvivője ragaszkodik ahhoz, hogy a vita nem személyes jellegű, hanem “az ingyenes internet jövőjéről szól”.

Az Apple és Tim Cook régóta tartja azt az álláspontot, hogy “az ügyfél nem a mi termékünk”. Üzleti modellje nem függ az adatgyűjtéstől és a hirdetéstől, így az Apple sokkal könnyebben fenntarthatja ezt az álláspontot, mint a reklámok által támogatott Facebook.

Jelenleg a Facebook enged az Apple irányelvváltozásainak a hirdetéskövetéssel kapcsolatban, de ettől függetlenül még harcol a céggel szemben. Állítólag monopóliumellenes pert készítenek az Apple ellen az ügy miatt, ugyanakkor marketingkampányt indít az intézkedések ellen. Zuckerberg, mint ahogy mondta is „fájdalmat akar okozni” az Apple-nek az adatvédelmi változások miatt.

Erre csak azt tudjuk mondani, hogy akkor valaki nagyon gyorsan akasszon Zuckerberg nyakába egy monopóliumellenes pert a szinte összes közösségi oldal felvásárlásáért, és ellehetetlenítéséért.

Ti mit gondoltok Zuckerberg hisztijeiről? Meddig fog elmenni?

Forrás: AppleInsider
Borító: 9to5Mac

Kapcsolódó cikkeink

Még nem kell lemondanunk az új iPhone SE-ről

Anikó

Továbbra is dolgozik az AirPower technológián az Apple

Anikó

Nem eszik olyan forrón az AR-kását

Anikó