Az Instagram Reels után a nagy videómegosztó is a rövid frappáns videókra fókuszál.
A TikTok népszerűsége 2018 óta az egekben, főleg a tinédzserek és a fiatal felnőttek körében. Viszont a jelenlegi helyzetben kérdéses, hogy maradhat-e Amerikában az alkalmazás, miután Donald Trump több kínai alkalmazást is tiltólistára tett, hacsak nem veheti át egy hazai cég.
Először az Instagram jelentette be, hogy bevezetik a rövid, kreatív eszközökkel feldobható videókat, amiket Reelsnek neveztek el. Hazánkban még nem elérhető, így nem tudjuk, hogy pontosan hogy néz ki ez a megoldás, de az bizonyos, hogy a TikTok felhasználóit szeretnék arra bírni, hogy az Instagrammon is tegyék közzé a tartalmaikat.
A YouTube sem maradhatott ki a buliból és bejelentette, hogy mától bétaverzióban tesztelik a Shorts nevű szolgáltatásukat. A névválasztás egyszerűbb, mint a TikToké, viszont a séma ugyanaz: rövid videók zenével, különböző filterekkel és videószerkesztő eszközökkel.
A különbség viszont az, hogy míg TikTokon akár egy perces videót is közzétehetünk, a YouTube 15 másodpercben limitálja, tehát tényleg rövid tartalmakról beszélhetünk. A zenét pedig mivel a YouTube-ról beszélünk nagyon egyszerű lesz kiválasztani hozzá, hiszen hatalmas könyvtárat ígér a Google videómegosztója. A zenék és a videók gyorsaságával is lehet majd játszadozni.
A YouTube abban is lemásolta a TikTokot, hogy a Shorts felületén a kínai apphoz hasonlóan vertikálisan lehet húzogatni a videókat, hogy könnyebben és gyorsabban fogyaszthassuk őket. Igazából egyáltalán nem meglepő, hogy már a második ekkora tech cég másolja az alkalmazást, ugyanis az júliusban körülbelül 700 millió aktív felhasználót tudhatott magáénak. Ebből pedig ki ne szeretne jópárat átcsábítani.
A YouTube Shorts bétája egyelőre csak Indiában indult el, de elvileg a következő hónapokban a világ többi részére is eljut.
Téged érdekelnek a rövid videók, vagy az egész őrület hidegen hagy?
Forrás: AndroidAuthority
Borító: The Next Web