IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

A legnépszerűbb zenei platformok harca: Melyik a legjobb?

Mindenkinek lehet kedvenc zeneszolgáltatója, azonban a számok azt mutatják, hogy talán nem az a legnépszerűbb szolgáltató, amire elsőként tippelnénk.

Amikor valakit megkérdezünk, hogy melyik zenei streamingszolgáltatót használja, a Spotify és az Apple Music az, amit valószínűleg válaszként fogunk kapni. Őket követi a Pandora, a Deezer és az Amazon Prime Music. Annak ellenére, hogy ezek mindegyike viszonylag nagy előfizetői bázissal rendelkezik, egyikük sem a legnagyobb vagy legnépszerűbb streaming zeneszolgáltatás.

A 2006-ban alapított és 2008-ban elindított Spotify kritikus sikert aratott világszerte. A 60 millió zeneszámnak, négymilliárd lejátszási listának és 1,9 millió podcastnak otthont adó Spotify jelenleg az egyik legnépszerűbb zene- és egyéb audiotartalom-szolgáltató.

Az általam is sokat istenített Spotify felülete

Az első igazi növekedését akkor érte el, amikor 2009-ben elindult az Egyesült Királyságban, majd később, 2011-ben az Egyesült Államokban is. A Spotify 2011 márciusában elérte az első egymillió fizető előfizetőjét Európában. Szeptemberig megduplázta ezt a számot, 2012 augusztusáig pedig a Spotify teljes felhasználói bázisa 15 millió aktív felhasználót is tartalmazott, körülbelül négymillió előfizetővel.

Ma a Spotify havi 320 millió ügyféllel rendelkezik, és közülük 144 millió fizeti a Spotify valamelyik prémiumcsomagját. Hogy ezt perspektívába helyezzük, a világ második számú dedikált zenei szolgáltatásának, az Apple Musicnak 2020 júniusáig mintegy 72 millió előfizetője volt.

Ha a Spotify számai lenyűgözőek, akkor a YouTube számai elgondolkodtatóak. Ha nem számítjuk a gyerekdalokat zenei videóknak, akkor minden idők legjobb 10 YouTube tartalma közül hét zenei klip. Továbbá a 20 legjobb közül 17, a 30 legjobb közül 27, és a 40 legjobb közül 37 is zenei videó. Valójában minden idők legjobb 100 YouTube-videóinak szinte mindegyike zenei videó (és meglepően nem macskás kontent). Ez nagyon jó képet ad arról, hogy mire használják az emberek a YouTube-ot. A nagy művészek már nem az MTV-n debütálnak legújabb dalaikkal. Ez a megtiszteltetés már a YouTube számára van fenntartva. Luis Fonsi „Despacito” című filmjének például 7 087 915 396 megtekintése. Rengeteg más név van a mindenkori top 10-ben is, ezek közé tartozik Ed Sheeran, Wiz Khalifa, Mark Ronson / Bruno Mars, Psy, Justin Bieber és a Maroon 5 is.

A YouTube-nak van azért némi előnye, ez a világ egyik legfontosabb pontja az interneten. A YouTube a második leglátogatottabb webhely a Földön. A második legnagyobb keresőmotorral rendelkezik, és napi több mint 30 millió aktív felhasználó használja. Naponta mintegy egymilliárd videót néznek meg rajta. Ezenkívül a YouTube az összes internetes forgalom 37% -át teszi ki, és a felhasználók naponta akár 40 percen keresztül is nézhetik a mobiljukon.

A YouTube Music felülete – Forrás: YouTube

Technikailag a YouTube nem egy zenei streaming-szolgáltatás. A weboldal fő terméke a videó, bár az emberek a YouTube-ot használják zenei szolgáltatásként is. Itt van azonban a YouTube Music – a YouTube önálló zenei streaming szolgáltatása – saját online célállomással, alkalmazással és felhasználói bázissal kiegészítve. A szolgáltatás először 2015 novemberében jelent meg és idén kiszorította a Play Zene szolgáltatást is. A Spotify-hoz és az Apple Music-hoz hasonlóan a YouTube Music is elérhető ingyenes vagy fizetős verzióban is.

Ennek ellenére a YouTube Music száma egyelőre sápadtka a többi zenei szolgáltatáshoz képest. A YouTube legfrissebb negyedéves eredményjelentése szerint a YouTube Music fizetős előfizetői összesen 30 millióan voltak. Ez a szám azonban jelentősen meghaladja az egy évvel ezelőtti 20 milliót. Nyilvánvaló, hogy a YouTube Music még egy gyerekcipőben járó szolgáltatás, amely követi a Spotify-t és az Apple Musicot, aztán talán valamikor le is hagyja őket.

Szerinted be fogja érni a YouTube Music a Spotifyt?

Forrás: AndroidAuthority
Borító: WeRaveYou

Kapcsolódó cikkeink

Jelszómegosztási lehetőségen dolgozik a Netflix

Anikó

Egyre nagyobb teret nyernek a szolgáltatások és reklámok az Apple portfoliójában

Anikó

Az Apple Music még mindig nem tudja lenyomni a Spotify-t

Anikó