A dél-koreaiak találtak egy jó nagy piaci rést, és be is tömték azt. Nem is értjük, a többi gyártó miért nem tette még meg ezt a lépést.
2020 kétségtelenül a maszkok és kézfertőtlenítők éve. Persze elképesztő csapás ez a járvány, és naphosszat lehetne sorolni a negatív hatásait, de arra legalább megtanította az embereket, hogy legyenek kicsit tisztaságtudatosabbak. A sűrű kézmosások, kézfertőtlenítések mellett a maszk a másik dolog, ami a leghatékonyabban véd a vírustól, de nyilvánvalóan nem a több hete hordott, mosatlan eldobható darabokról beszélünk.
A LG habár nyíltan sehol nem emelte ki, hogy a COVID-19 miatt döntöttek a termék piacra dobásáról, mégis túl jól időzítettek a maszkkal. Eredeti célja ugyanis az utcai szmog és minden egyéb vírus megfékezése, nem kifejezetten a koronavírusra készült az eszköz. Viszont ez azért is lehet, mert rengetegen nyíltan elutasítják a maszkviselés hatékonyságát a megelőzésben, ezért sem lenne szerencsés marketing szempontból a COVID-19-cel összekötni a terméket.
Jó kérdés, hogy miben véd jobban ez a maszk, mint az összes többi. Elemmel működik és 8 óráig képes dolgozni alacsony intenzitású módban, és csupán két órát bír magas fokozaton. És kérdéses, hogy én speciel honnan tudjam, hogy mikor melyik módra van szükségem. Két H13 HEPA filter van benne, ami hasonló a cég által használt többi otthoni szűrőelem filteréhez. Van benne UV-LED világítás, ami baktériumokat képes ölni, ahol szintén felmerül a kérdés, hogy este akkor világítani fog a maszkom?
Azt, hogy mennyire hatásos a koronavírussal szemben nem nagyon lehet tudni. Az LG elvileg már teszteli, hogy milyen mértékű védelmet képes adni a termékük, de a piacra dobásig még nem fognak tudni semmi konkrétat mondani. Ráadásul csak az év utolsó negyedévében fogják kiadni, ami már csak azért is szomorú, mert szeretnénk már túllenni ezen a maszkmizérián.
Neked tetszik, hordanád?
Forrás és borító: TechCrunch