IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

A Facebook is felhőalapú játékplatformot indított

A Microsoft, a Google és az Amazon után Zuckerbergék is beszállnak a cloud gamingbe, a közösségi oldal azonban egész más megközelítést alkalmaz, mint a többiek.

A 2004-ben még kizárólag egyetemi kapcsolatépítésre létrehozott Facebook napjainkra látványosan kiszélesítette a funkciói körét. Az ismerősök jelölgetésén túl manapság már egy sor szolgáltatáshoz férhetünk hozzá az apróhirdetések böngészésétől a tematikus csoportokon át egészen a Tinder-szerű társkeresésig. A választék pedig hamarosan új lehetőséggel bővül, az Egyesült Államokban ugyanis már elindult a Facebook felhőalapú gaming platformjának bétatesztje.

Ez azonban korántsem jelenti, hogy a közösségi oldal a Stadia és az xCloud babárjaira tör, mivel Zuckerbergék nem ígérnek 4K-t és 60 FPS-t, sőt, még csak prémium játékokat sem: a Facebook Gaming egyelőre kizárólag ingyenes játékokat kínál. Olyan multiplatform címekre kell gondolni, mint az Asphalt 9: Legends, a Mobile Legends: Adventure, vagy a Solitaire: Arthur’s Tale. A szolgáltatás célja természetesen az, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek a Facebookon, amihez a telepítés nélkül, egyszerűen futtatható játékok kapóra jöhetnek a közösségi oldalnak.

A Facebookon az Instant Gamesen keresztül ugyan eddig is lehetett játszani, de a HTML5-szabvány miatt itt az Asphalt 9-hez hasonló komplexebb címek nem jöhettek szóba. A szolgáltatást bejelentő poszt szerint a bétateszthez direkt a késleltetést jól tűrő műfajokból (sport, kártya, stratégia) állították össze az induló kínálatot, ám a platform fejlődésével 2021-ben jöhetnek az akciójátékok is. Jason Rubin, a Facebook játékokért felelős vezetője leszögezte, hogy exkluzívokat nem terveznek, s egyelőre fizetős játékokban sem gondolkodnak: céljuk, hogy a Facebook Gaming mindenki számára egyszerűen elérhető legyen.

S ha már elérhetőség, az integrált felhőjátékok egyelőre csak a Facebook webes változatán, illetve az androidos alkalmazásban működnek, tehát az iOS-es közönség kimarad az újdonságból. Ennek kapcsán Rubin azt írja, hogy jelenleg nem tudják, hogy az Apple érvényben lévő szabályai mellett miként építhetnék be a Facebook Gaminget az iOS-es appba, de dolgoznak a kérdésen. Lehetséges útként a vezető megemlíti a mobilos böngészőn keresztüli futtatást (amit az Amazon is választott), ám még ebben is „korlátokat” lát.

Forrás: Facebook

A Facebook Gaming egyik újdonsága az Instant Gameshez képest, hogy a felhasználóknak nem muszáj folyton a saját nevükkel és profilképükkel játszaniuk, a platform ugyanis támogatja a nickneveket és az avatarokat. A játékokban használt nevek mellett viszont meg fog jelenni a profilhoz tartozó valódi (vagy nem valódi) név is, amikor barátokkal, vagy más hús-vér emberekkel játszunk. A szolgáltatás nem próbál mindenáron magához láncolni olyan értelemben, hogy a Facebook Gamingen keresztül elért haladásunk és vásárlásaink a játékok telepített változataiba is átvihetők, amennyiben azoknál a facebookos bejelentkezést választjuk.

Forrás: Facebook

Kapcsolódó cikkeink

Többfrontossá válik az Apple és Meta közti háború

Anikó

Érkezik a Netflix játékszolgáltatása az App Store-ba

Anikó

Már több mint 10 milliárd dollárba került a social cégek számára az Apple adatvédelmi törekvése

Anikó