IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

A Facebook nem tudja elviselni a TikTok népszerűségét

A közösségi média óriásának fáj, hogy más alkalmazások is nagy szeletet kapnak a tortából, így egy újabb appal mennek neki a TikToknak, hogy felhasználókat halásszon el tőle.

Ha egy átlag tinit veszünk, egy elképzelhető feltételezés, hogy 1 órát tölt egy nap Facebookon, 1 órát Messengeren, 1 órát Instagrammon és 1 órát TikTokon is. Persze most csak hasamra ütöttem, ezek nem feltétlen a valóságot tükrözik, de elképzelhető egy irány arány. A felhasználó tehát a 4-5 óra képernyőidejéből 3-at a Facebook által uralt felületeken tölti el, de úgy tűnik nekik ez sem elég.

Már korábban is próbálkozott a Facebook, hogy elcsábítson a TikToktól embereket, például a nemrég bevezetett Reels is erre törekedett, kevésbé sikeresen.

A Facebook azonban újra próbálkozik, és egy „Collab” nevű alkalmazást jelentet meg, amely lehetővé teszi a zenészek számára, hogy videofelvételeket készítsenek és egyesítsék azt egy másik videós anyagával. Az alkalmazás egy hibrid app a rövid videók, és a társadalmi együttműködések között, amelynek középpontjában zene létrehozása áll. A TechCrunch beszámolója szerint a Collab privát bétaverziója májusban jelent meg először.

A Collab felülete – Forrás: TechViral

Az alkalmazásban a „kollaboráció” három, 15 másodpercig tartó, egymásra rakott, szinkronban lejátszott, válogatott videóból áll. Például állhat egy gitárosból, dobosból és egy énekesből, akik egymás mellett játszanak a saját videóikban. A felhasználók létrehozhatnak egy kollabot úgy is, hogy más videókat csatolnak a sajátjukhoz.

A Collab első megnyitásakor egy végtelenül görgethető hírcsatorna jelenik meg ezekről az “együttműködőkről”, és ha valamelyikhez csatlakozni akarunk, végig kell rajta húznunk az ujjunkat.  Amint megtaláljuk azokat a zenészeket, akikkel együtt szeretnénk esetleg játszani a jövőben, kedvencként megjelölhetjük őket, így értesítést kapunk az új klipek közzétételéről is. Ez a megoldás ráadásul egy idő után személyre szabja a fő hírcsatornát.

A Collab és a TikTok között határozottan sok az átfedés, mivel az utóbbi nem csak a zenei videókra összpontosít, hanem minden más típusú tartalmat is találhatunk rajta. Csakúgy, mint a TikTokon, itt is böngészhetünk és új zenéket vagy előadókat fedezhetünk fel, ha nem is feltétlen szeretnénk részt venni az alkotó folyamatban. Mivel a Collab az itt népszerű rövid formátumú videoformátumot használja, minden bizonnyal meg akarja szerezni magának a TikTok piacának egy részét.

Nektek még nincs elegetek a sok TikTok klónból?

Forrás: 9to5Mac
Borító: The Verge

Kapcsolódó cikkeink

Többfrontossá válik az Apple és Meta közti háború

Anikó

Már több mint 10 milliárd dollárba került a social cégek számára az Apple adatvédelmi törekvése

Anikó

A névváltozással együtt kiszivárgott a Facebook okosórájának designja is

Anikó