IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Csalnak a fejlesztők az Apple adatvédelmi címkéivel

Az Apple App Store adatvédelmi címkéiben szereplő információk vizsgálata során kiderült, hogy jelentős részük hamis.

Az Apple 2020. december 8-tól kötelezővé tette az App Store-ban minden új vagy frissített iOS 14 alkalmazás esetében az adatvédelmi címkéket. Már az elején voltak kétségek, például mi is felvetettük, hogy mi lesz, ha nem mondanak igazat a fejlesztők, hiszen bediktálásra megy a dolog. És az sosem túl megbízható megoldás.

A Washington Post szerint az alkalmazás adatvédelmi címkéin végzett felmérése azt mutatta, hogy sok közülük a hamis. A lap nem árulta el, hogy hány alkalmazást ellenőriztek, de azt állítja, hogy az appok harmada hamisan állította azt, hogy nem gyűjti az adatokat. Ide tartozik a Match 3D játék, a Rumble közösségi háló és a PBS Kids Video. A Satisfying Slime Simulator nevű alkalmazás például információkat küldött a Facebooknak és a Google-nak a felhasználókról.

Az Apple rutinszerű és folyamatos auditokat végez a benyújtott információkról és együttműködünk a fejlesztőkkel az esetleges pontatlanságok kijavítása érdekében. Azok az alkalmazások, amelyek nem adják ki pontosan az adatvédelmi információkat, előfordulhat, hogy a jövőbeni alkalmazásfrissítéseiket elutasítjuk, vagy egyes esetekben teljesen eltávolíthatjuk őket az App Store-ból.
Apple

Állítólag az alkalmazásokat a Nemzetbiztonsági Ügynökség volt kutatójával együtt tesztelték. A Slime Simulator a Facebook, a Google és a GameAnalytics segítségével a felhasználó iPhone IDFA-járól, az akkumulátor töltöttségi szintjéről, az ingyenes tárhelyről, a hangerő beállításáról és az általános helyről küldött részleteket.

A Facebook Messenger címkéje a többi üzenetküldőhöz képest – Forrás: App Store

Az Apple hamarosan frissíti végre az iOS 14-et, amely új alkalmazáskövetési átláthatóságot vezet be. Az IDFA-t továbbra is használó alkalmazásokhoz a felhasználó külön engedélye szükséges.

A hirdetők attól félnek, hogy a legtöbb felhasználó élni fog a lehetőséggel, hogy kikapcsolja az adatkövetést. Az Apple azonban alternatív megoldást kínál a hirdetőknek, amely állításuk szerint hasznos információkat nyújt a hirdetőknek, anélkül, hogy veszélyeztetné a felhasználó magánéletét.

A Google azt tervezi, hogy elfogadja az új, adatvédelemre törekvő SKAdNetwork keretrendszert. A Facebook továbbra is tiltakozik a változtatás ellen, sőt bíróság elé is állíthatja az Apple-t.

Számos nagy alkalmazásfejlesztő még nem teljesítette az Apple adatvédelmi címkékre vonatkozó követelményét. Amíg ezt nem teszik meg, az Apple nem engedélyezi az új alkalmazások feltöltését és a meglévők frissítését sem.

Ti döntöttetek már úgy, hogy mégsem töltötök le egy alkalmazást az adatvédelmi címkéi miatt?

Forrás és borító: AppleInsider

Kapcsolódó cikkeink

Csak Siri!

Anikó

Idén már ne is számítsunk az új MacBook Prókra?

Anikó

Még jobban elmosódhat a határ az iPadek és MacBookok közt

Anikó