IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Megújult az Intel arculata, lecserélik a legendás logót

Az Intel bejelentette legújabb, 11. generációs processzorait, de ami ennél is nagyobb hír: lecserélte legendássá vált logóját!

Nem lehet azzal vádolni az Intelt, hogy túl gyakran cserélne arculatot: az eredetit még 1968-ban tervezték az alapítók, Robert Noyce és Gordon Moore. Az “e” betűt a “t” és az “l” alsó vonalára helyezték le, amivel azt a hatást keltették, mintha leesett volna. Aztán 1990-ben jött be mellé az Intel Inside az ovális formájával, ami a céglogót is lecserélte 2006-ban. Most épp Noyce-t idézik a megújulás kapcsán, miszerint kár leragadni a múltban, szakadj el tőle, és csinálj valami fantasztikusat!

Ez a mondat nem csak a design csapatra férhet rá: az AMD Ryzen sorozatával jócskán beelőzte őket, és ha kivételesen tudnák tartani a minőséget pár éven keresztül, több olyan mammut is áttérhetne, akik elsősorban a kiszámíthatóság miatt döntenek az Intel mellett a megrendeléseknél. És akkor nem is beszélve arról, hogy az Apple szerződések kifutása a következő években anyagilag biztosan fájni fog majd. Intel, csináljatok varázslatos processzorokat!

Ahogy említettem, a 11. generációs processzorokkal érkezik az új arculat, amit fokozatosan vezetnek majd be, és mindent érinteni fog. Egy ilyen lépés egy ekkora vállalatnál természetesen nem két hét alatt megy végbe, egy ideig látni fogjuk majd az eddigi és az új arculatot is.

Nekem az Intel logójáról egyértelműen a laptopokra ragasztott matricák jutnak eszembe. Mindig rendkívül vigyáztam, hogy ne érjek hozzá, és újszerűnek tűnjön Toshiba vagy Lenovo laptopom, ha esetleg el szeretném adni a jövőben, hiába nem volt használtpiaci értéke (mindkettő megvan még). Szemben a MacBookommal, ami még mindig értékes, cserébe egy háborús veterán is elbújhat a külsérelmi nyomait látván… De vissza a logóhoz!

Amikor egy ekkora vállalat, de akár egy kisebb website is megújul, az emberek első blikkre nem fognak beleszeretni az újba, mert az emberek szeretik a megszokott mintákat. Természetes reakció, ezért nem is szeretnék szakmailag belefolyni az elemzésbe. Főleg, hogy van erre két tökéletes személy, akiket éjjel tudtam zaklatni. Váradi Mátyással (Art Director – SURE.hu) és Magyar Péterrel (Designer – MEDOKS DESIGN) több mint egy tucat logót alakítottunk ki vagy modernizáltunk az elmúlt két évben, ezért ebben a témában én elsősorban rájuk hallgatok. Jöjjenek az ő gondolataik:

A mai design trendeknek megfelelően az Intel is lépett egy nagyot a minimalista vizuális megjelenés irányába. A logó redesignon jól látszik, hogy nem a korábbi, ovális verzióból merítettek a tervezés során, sokkal inkább a brand első, 1968-ban bemutatott logójára emlékeztet, amely valószínűleg a cég hosszú múltjára utal, és a vele hordozott értékrendet szimbolizálja.

 

A 68-as logotípiához (kizárólag betűkből álló logó, grafikai jel) képest elhagyták a ligatúrát (tipográfiai kifejezés, jelentése ikerbetű, két vagy több betű összekapcsolását jelenti), ezzel is erősítve a minimalista felépítést. Az i betűn található négyzet alakú pont azon túl, hogy a korábbi verziókban is megjelent, tökéletesen illusztrálja a cég által gyártott chipek formavilágát, és szépen építették fel belőle a teljes arculatot, hiszen minden egyéb felületen visszaköszön, mint alapmotívum.

Magyar Péter – MEDOKS DESIGN

Szerintem jól néz ki. A félkörös logó már eléggé elavult volt. Különösen arculati elemekkel kombinálva válik az új modern hatásúvá. Véleményem szerint elsősorban az AMD Ryzen sikere motiválta őket erre a lépésre, amivel meg akarják különböztetni az új generációt.

Váradi Mátyás – SURE.hu

Forrás: Intel Newsroom

Neked mi a véleményed az új megjelenésről és a logóról? Húsz év múlva erről is legendás jelzővel emlékszünk majd?

Kapcsolódó cikkeink

Komoly veszélyt jelenthet a Windowsos gépekre az M2-es chip érkezése

Anikó

Az Intel továbbra is le szeretné nyomni az Apple processzorait

Anikó

M2-es MacBook Pro, miért ne?

Anikó