2020-ban rekord mennyiségű költést hoztunk össze az az App Store-ban. A koronavírus „jótékony” hatásaként az emberek kénytelenek voltak több otthoni szórakozási lehetőséget igénybe venni. És mivel a szociális tevékenységekre fordított idő egészen lecsökkent, mi mást tehetnénk, mint hogy második kedvenc barátunkhoz, a telefonunkhoz fordulunk…
Csak az ünnepek során a felhasználól eddig 407 millió dollárt költöttek iOS-es és androidos alkalmazásokra, ami 34%-kal több, mint 2019-ben ugyanekkor.
2020 rekord év volt a mobilalkalmazásokra és játékokra fordított világpiaci költések terén, ráadásul novemberben először fordult elő, hogy elértük a 100 milliárd dollárt egyetlen év alatt. Ez a tendencia karácsonykor is folytatódott, amikor a felhasználók szerte a világon megbecsülve 407,6 millió dollárt költöttek az App Store-ban és a Google Play Store-ban az előzetes Sensor Tower Store Intelligence becslések szerint.
Kizárólag karácsonykor a költések a hónap összes kiadásának 4,5 százalékát tették ki, ami december 1-jétől december 27-ig számolva globálisan megközelítőleg elérte a 9 milliárd dollárt. A karácsonyi kiadások többsége mobiljátékokra ment el, amelyek a 2019 karácsonyi 232,4 millió dollárról 27 százalékkal megugrottak idén 295,6 millió dollárra.
Az App Store-ban a szórakoztató alkalmazásokra – minden, ami nem játék – elköltüttünk 19,3 millió dollárt, ez adta a nem játékos költések 21,8 százalékát. A Google Play Store-ban a kategória 4,3 millió dollárt termelt, vagyis a teljes bevétel 18,5 százalékát.
A mobil játékok mellett a TikTok ment a legnagyobbat felhasználói kiadások terén, globálisan 4,7 millió dolláros bevételt termelt karácsonykor.
És mint mindig, bár több androidos eszköz van, mint iOS-es, messze a legtöbb bevételt az iOS-alkalmazások generálták. Az Apple App Store vitte a két platform közötti bevételek nagy részét. A teljes mobilos költés 68,4 százaléka az övék, vagyis 278,6 millió dollár, ami 35,2 százalékkal több, mint tavaly az évnek ebben a szakában. A Google Play Store-ban 129 millió dolláros bevételt realizáltak, ami több mint 33 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
Az Egyesült Államokban a játékok közül a Roblox hozta a legtöbb bevételt, 6,6 millió dollárral az ünnepi időszakban, míg a Disney+ volt a legnépszerűbb az egyéb szórakoztató kategóriában, 2,6 millió dollárral.
Te költöttél most karácsonykor csak úgy unalomból?
Forrás: Sensor Tower