IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Szegény Zuckerberg fél, hogy az iOS 14 tönkreteszi a bevételeit

Vajon miből fogja fenntartani az üzletet, ha nem kémkedhet tovább a felhasználók után?

Ahogy azt már múlt hetekben írtuk, sorra buknak le az applikációk az iOS 14 béta megjelenése óta azzal, hogy sutyiban használják a vágólapra másolt szöveget, vagy a kamerát, főleg a szintén Facebook tulajdonban lévő Instagram garázdálkodik előszeretettel.

Az Apple nagyon nagy hangsúlyt fektet a felhasználói adatainak biztonságára, így nem csupán a fenti újítást vezették be, hanem megadják a felhasználóknak azt a lehetőséget, hogy kikapcsolják a hirdetéskövetés funkciót is.

Mi is ez a hirdetéskövetés – ad tracking? Ez pontosan arra jó a Facebooknak, hogy a felhasználók által kedvelt, követett, elfogyasztott tartalmakhoz megfelelő reklámokat dobáljon fel, és nem csak ugyanazon a platformon, hanem az egész Facebook birodalmon belül.

A Facebook pénzügyi vezetője, David Wehner ki is fejezte aggodalmait, miszerint a nagyrészt reklámbevételekből élő közösségi oldal hogyan fogja fenntartani az eddig jól működő rendszert, ha hirtelen rengeteg iPhone tulajdonos ki fogja kapcsolni a hirdetéskövetést. Azt meg még zárójelbe hozzátenném, hogy remélem hamarosan az Android is követi a példát, és bevezet hasonló adatvédelmi újításokat, és akkor aztán tényleg meg lesznek szorulva a kardigánosék.

Még mindig próbáljuk megérteni, hogy a változtatások konkrétan milyen hatással lesznek ránk és az alkalmazásfejlesztőinkre. A piac többi szereplője is sokat bukhat ezen, így nagyon fontos, hogy felmérjük a lehetőségeket és továbbra is releváns reklámokat tudjunk mutatni.

David Wehner, a Facebook pénzügyi vezetője.

Wehner szerint a kisvállalkozások helyzete sem lesz egyszerű, hiszen számukra nagyon jó opció Facebookon és Instagramon hirdetni, mert viszonylag olcsón nagy és megfelelően targetált közönséghez juthat el a termékük vagy szolgáltatásuk, főleg így a koronavírus idején.

Szerintük az iOS 14 sok kivállalkozás üzletét teheti majd tönkre. Plusz a közösségi média óriása 10%-os bevételnövekedést vizionált a harmadik negyedévre, viszont tisztában vannak vele, hogy többet is veszíthetnek a negyedik negyedévben, amikor az iOS 14 publikus lesz a nagyközönség előtt. Szegénykék! Mindjárt sajnálni is kezdem őket, csak előtte még beírom a naptáramba a várva várt iOS14 dátumot, ami sajnos még nincs, de jól hangzott most ide.

Neked is eleged van már Zuckerbergék hisztijéből?

Forrás: 9to5Mac
Borító: TechCrunch

Kapcsolódó cikkeink

Új kiegészítő frissítés érkezett a macOS Catalina 10.15.6 rendszerhez!

Anikó

Megérkezett az iOS és iPadOS 13.6.1!

Anikó

Összeállt az Apple TV+ és Martin Scorsese

Ádám