IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

11 év után kapott folytatást egy legendás mobiljáték

A Doodle Jump rajongóinak sokat kellett várniuk az új részre, ami csak fokozott óvatossággal nyúl a nagy elődhöz. Itt a Doodle Jump 2.

Az előző évtized hajnala visszatekintve kifejezetten ártatlan korszak volt a mobilos játékok történetében. A fejlesztők épp csak elkezdték felfedezni az okostelefonok nyújtotta lehetőségeket, és még bíztak a hagyományos, prémium üzleti modellben. Ezzel olyan “fizess egyszer” klasszikusok születtek, mint például az Angry Birds, vagy a Cut the Rope.

Az alkalmazáson belüli vásárlások totális győzelmét megelőző éra egyik legkorábbi sztárja a pofonegyszerű Doodle Jump volt. A 2009 tavaszán kiadott játék főhősével jegyzetfüzetbe rajzolt firkaként kellett minél feljebb ugrálnunk a telefont döntögetve. A Doodle Jump pillanatok alatt elsajátítható volt, nem került sokba (99 centbe), és még a gyengébb androidos készülékeken is remekül futott. Ezek fényében nem is csoda a sikere, másfél év alatt több mint 10 millió mobilos felhasználó vásárolta meg, és még az akkoriban mindent vivő Lady Gaga turnéján is feltűnt.

A Doodle Jump azóta áttért az ingyenes modellre, de az ínyencebbek iOS-en még mindig megvásárolhatják kemény 99 forintért. Akit viszont nem zavarnak a reklámok, azoknak jó hír, hogy a fejlesztő Lima Sky most alapból ingyenes formában hozta el a ráncfelvarrott folytatást, a Doodle Jump 2-t. A ráncfelvarrást szó szerint kell érteni, az új rész ugyanis inkább csak korszerűsítése az eredetinek, nem állítja feje tetejére a formulát. Ami azt illeti, még a látvány sem változott sokat, a Lima épp csak annyit csiszolt rajta, hogy jobban passzoljon napjaink kínálatába.

Ez persze nem feltétlenül gond, hiszen a klasszikus recept ma is szórakoztató. A legnagyobb újdonság a gyűjtögethető csillagokra alapozott haladási rendszer, melyben újabb és újabb szinteket nyithatunk meg. Ezzel az eredeti Doodle Jump alapból elérhető pályaválasztós opcióját itt jutalomként kapjuk vissza, ami jóval ösztönzőbb a puszta pontvadászatnál.

A Doodle Jump egyelőre csak iOS-en elérhető. Alapból ingyenes, ha pedig reklámok nélkül akarjuk élvezni, egy 1790 forintos beruházással megszabadulhatunk tőlük.

Kapcsolódó cikkeink

Dől a della a digitális pénztárcákból

Anikó

Milliárdos összegért kelhet el egy teljesen online képgyűjtemény

Anikó

RCS vs. SMS vs. iMessage – mi a különbség?

Anikó