A keresőóriás azt szeretné, ha a videós oldalon is lenne lehetőség a direkt vásárlásokra.
A YouTube hatalmas utat járt be az elmúlt 15 évben. Az egyszerű videómegosztó oldalból egy idő után a nagyobb előadók elkezdték premiereztetni a klippjeiket, a filmek trélereit is itt kezdhettük el először látni, majd egyre nagyobbra duzzadt a tartalom és a közösség.
És persze ehhez az is dukált, hogy elkezdtek egyre több pénzt keresni és mi erre a legjobb lehetőség? A reklámok. Már jó pár éve az életünk része, és a sima felhasználók számára folyamatos agyrém. Pontosan ezért találta ki nagyon okosan a Google, hogy készítsék el a Prémium verziót és a Musicot is, ami még több bevételt termel nekik.
Most azonban még tovább mennek, ugyanis elkezdték tesztelni a bevásárlás funkciót. Ez arra lesz jó nekik, hogy a reklámokban el tudnak helyezni egy direkt linket, amin keresztül meg lehet vásárolni a termékeket.
A YouTube a Google Shopping alapját használná, csak nem a sima böngészős verziót, hanem egy interaktívabbat készítenének. Nálunk persze annyira nem lesz menő, mint Amerikában, ahol a Google Shopping nagyon szépen van optimalizálva a Best Buy, Target és Costco ajánlataival. Ambivalens érzéseink vannak az újítással kapcsolatban, mert nem hiányzik, hogy már tényleg minden platformon a „kattintsésveddmegeztazonnal”jöjjön szembe, de inkább a Google keressen belőle, mint a Facebook.
Nektek már elegetek van belőle, hogy mindenhol csak vásárlásra akarnak ösztönözni?
Forrás: AndroidPolice
Borító: MarketingLand