IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

A Facebook és az Instagram is eltávolítja a megtévesztő információkat a COVID-19 oltásokról

A két nagy közösségi oldal együttesen lép fel az álhírekkel szemben, ami remélhetőleg az oltásellenesség hullámát is lassítja.

A Facebook ma újabb változásokat jelentett be az álhírekkel szembeni politikáját illetően. A vállalat agresszívebben bünteti majd azokat a felhasználókat, akik félrevezető információkat osztanak meg a Facebookon és az Instagramon.

A Facebook és az Instagram figyelmeztet a maszk fontosságára is – Forrás: 9to5Mac

A Facebook erőteljes lépése az oltásellenes bejegyzések elkerülése érdekében volt szükséges, amelyek a COVID-19 oltáshírek érkezésekor egyre gyakoribbá váltak. A közösségi hálózat megerősítette, hogy eltávolít minden olyan tartalmat, amelyet a közegészségügyi szakértők cáfolnak.

A Facebook szóvivője elmondta, hogy a változások hamarosan érkeznek a világ minden Facebook- és Instagram-felhasználója számára.

Tekintettel a legutóbbi hírekre, miszerint a Covid-19 vakcinák hamarosan világszerte forgalomba kerülnek, az elkövetkező hetekben elkezdjük eltávolítani az oltásokkal kapcsolatos hamis állításokat, amelyeket a közegészségügyi szakértők a Facebookon és az Instagramon álhírnek találnak.
Facebook

Tavaly a Facebook betiltotta az oltásokkal kapcsolatosan félretájékoztató hirdetéseket, hogy megpróbálja megállítani a hamis információk terjedését. Nemcsak a Facebook próbálja megakadályozni ezeket, a Twitter is egyre agresszívebben közli a felhasználóval, ha egy tartalom félrevezető információkkal rendelkezik.

Azzal mi is egyet értünk, hogy egy olyan bonyolult helyzetben, mint például a COVID-19-es világjárvány, a nagy techcégeknek több energiát kell fektetnie abba, hogy megbízható híreket terjesszenek a felületeiken és elkerüljék a megtévesztő tartalmak népszerűsítését.

Nálatok elő szokott fordulni, hogy véletlen álhírre kattintotok?

Forrás: The Guardian
Borító: TechCrunch

Kapcsolódó cikkeink

Többfrontossá válik az Apple és Meta közti háború

Anikó

Már több mint 10 milliárd dollárba került a social cégek számára az Apple adatvédelmi törekvése

Anikó

A névváltozással együtt kiszivárgott a Facebook okosórájának designja is

Anikó