IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

A No Man’s Sky fejlesztői is csatlakoztak az Apple Arcade-hez

A botrányos fogadtatású 2016-os űrkalandról elhíresült Hello Games legújabb játéka, a The Last Campfire az Arcade katalógusába is bekerült, a TechRadarnak pedig azt is elmesélték, hogy hogyan.

Lassan egy éve lesz, hogy elindult az Apple Arcade, a cupertinóiak előfizetéses gaming szolgáltatása. A születésnap alkalmából később mi is levonjuk az első 12 hónap felemás tanulságait, a TechRadar azonban máris belecsapott az ünneplésbe: az évfordulóhoz közeledve három, nemrég megjelent játék fejlesztőjével beszélgettek a szolgáltatásról. A brit tech oldalnak a The Last Campfire-rel nevező Hello Games, a Next Stop Nowhere mögött álló Night School Studios, valamint a pár hete debütált Game of Thrones-játékot jegyző Devolver Digital nyilatkozott.

A No Man’s Sky, a Hello Games nagy lehetősége volt.

Hármuk közül a legismertebb kétségkívül a Hello Games, akik négy éve a lehető legrosszabb értelemben váltak a gaming világ botrányhőseivé. Nagy dobásuk, a véletlenszerűen generált felfedezhető bolygókat kínáló No Man’s Sky ugyanis finoman szólva sem váltotta be a marketingkampánnyal feltüzelt elvárásokat. Az internet akkor listába szedte a kedvcsinálókban beígért, de mégis kihagyott funkciókat, a guildfordi stúdiónak pedig sok munkájába telt, mire frissítésekkel levakarta magáról a fórumok népe által ráaggatott hazug-plecsnit.

A Sean Murray vezette csapat azonban a jelek szerint tanult az esetből, hiszen gigaprodukció helyett ezúttal egy remekül kivitelezett indie címmel örvendeztették meg a közönséget. Az augusztus 27-én megjelent The Last Campfire képében földhözragadtnak nevezhető puzzle-kalandot alkottak, ahol egy aranyos lénnyel járunk be egy rejtvényekkel teleszórt meseszerű világot, sorra felszabadítva kővé dermedt fajtársainkat.  A játék egyszerre debütált konzolokon és PC-n is, de az Arcade-előfizetők nagy örömére az almás szolgáltatás katalógusába is bekerült, ahol a többi platformnál jelentősen olcsóbban, 15 dollár helyett már 5 dollártól játszható (cserébe persze nem fogjuk birtokolni).

A stúdiónál úgy nyilatkoztak a TechRadarnak, hogy az Apple még 2018-ban jelentkezett náluk azzal, hogy javasoljanak potenciális címeket az indulásra váró szolgáltatásuk kínálatába. A társalapító-vezető Murray felidézte, hogy a cupertinóiak olyan „kreatív szemlélettel vezetett prémium élményeket” kerestek, amelyek jól passzolnának az érintésvezérelt eszközökhöz. A tárgyalások során az Apple választása végül a The Last Campfire-re esett, ami leginkább két alkalmazott, a LostWinds mögött álló Steven Burgess és Chris Symonds 2015 óta kalapált mellékprojektje volt.

A két év alatt elkészült játék az Apple Arcade egyik legjobban optimalizált címe lett, ami annak fényében nem is csoda, hogy Murray szerint már az Apple felbukkanása előtt is iPhone-on és iPaden építgették az élményt, méghozzá az érintőképernyő adottságainak minél hatékonyabb kihasználását szem előtt tartva.

Ami a másik két stúdiót illeti,  az Oxenfree-vel befutott Night School Studios arról számolt be a TechRadarnak, hogy maguk ajánlották készülő játékukat, a Next Stop Nowhere-t az Apple figyelmébe még 2018-ban. A sztoriközpontú, interaktív űr-road movie végül két hete futott be az Arcade-ra, méghozzá exkuzívként, azaz más platformon egyelőre nem elérhető (ami még kínosabbá teszi a programban hemzsegő hibák mennyiségét).

A Night School kreatív igazgatója, Sean Krankel szerint a fejlesztés során az Arcade-os megjelenés csak annyiban módosította terveiket, hogy nagyobb figyelmet fordítottak a játék megszakíthatóságára, melynek érdekében jól elkülöníthető fejezetekre tagolták a cselekményt. Ez elsősorban a telefonok miatt fontos, mivel a mobilos felhasználók többnyire a rövidebb elköteleződést preferálják, azaz kevésbé jellemző rájuk az órákig tartó folyamatos játék.

Az augusztus közepén megjelent Game of Thrones: Tale of Crows-t (amelyről mi is beszámoltunk) jegyző Devolver Digital  ugyancsak saját kezdeményezés útján került be az Arcade fejlesztői közösségébe még 2018-ban. Ennél a (szintén exkluzív) játéknál a beválasztás gyökeres változásokat hozott, az alkotó Jake Holland ugyanis eredetileg alkalmazáson belüli vásárlások köré akarta felépíteni, ám az Apple Arcade IAP-ellenes  filozófiája miatt már monetizáció nélkül tálalhatta. A Tale of Crows így egy akadályoztatástól mentes, nyugodtan végigjátszható történetté kerekedhetett.

Forrás: TechRadar

Kapcsolódó cikkeink

Érkezik a Netflix játékszolgáltatása az App Store-ba

Anikó

Megkezdte a játékok tesztelését a Netflix

Anikó

A Google szeretne a világ legnagyobb játékplatformja lenni

Anikó