Az óriás teljes átstrukturáláson megy keresztül, az új konstrukció véget vet a mozivászon dominanciájának a streaming felett.
A Disney Netflix-rivális streaming platformja, a Disney+ idehaza ugyan továbbra sem elérhető, viszont 30 országban már sokak számára a mindennapok része. A 7 dolláros havidíjával gondosan a legnagyobb konkurens alá árazott szolgáltatás felhasználóinak száma a nyáron átlépte a 60 milliót, miközben a koronavírus-járvány miatt a mozis piac lényegében lenullázódott. A vállalat vezetősége szerint az utóbbi ugyan nem játszott lényeges szerepet a döntésben, de a hét elején bejelentették, hogy az egész Disneyt átszervezik, méghozzá a közvetlenül az ügyfeleket kiszolgáló üzleti modell, azaz a streaming megerősítésének céljával.
Az átstrukturálás során a cég médiával kapcsolatos érdekeltségei egy új divízió, a Media and Entertainment Distribution irányítása alá kerülnek majd. A jövőben ez Kareem Daniel vezetésével egyedüliként felügyelheti a montezációt és a Disney streaming platformjait (Disney+, Hulu, és a jövőre induló Star) is. A tartalmak előállítását három különálló csoport, név szerint a Stúdiók, az Általános Szórakoztatás, valamint a Sport végzi majd. Ezek vezetőségében nem történik változás.
A Stúdiók a mozik és a streaming, azaz a Walt Disney Studios, a Marvel Studios, a Pixar Animation, a Walt Disney Animation, a Lucasfilm, valamint a 20th Century Studios és Searchlight Picture számára gyártja majd a tartalmakat. Az Általános Szórakoztatás hatáskörébe az olyan TV-csatornák tartoznak, mint a 20th Television, az ABC News, a Disney Channel, és a National Geographic, a Sport pedig az ESPN-t, az ESPN+-t, valamint az ABC-t fedi le.
A Disney CEO-ja, Bob Chapek a hír kapcsán a CNBC Closing Bell című műsorában úgy nyilatkozott, hogy „drámaian megdöntik” a mérleget a streaming irányába, és a befektetéseiket is áttekintik, hogy minél nagyobb összeget fordíthassanak az új tartalmak előállítására. Fontos cél, hogy a Disney alá tartozó stúdiók és TV-csatornák vezetői ezentúl maguk dönthessék el, hogy az egyes produkcióik milyen platformon (mozi, kábel, streaming) kerülnek bemutatásra ahelyett, hogy ez eleve elrendelt legyen.
Magyarul ezzel megszűnik a mozivászon mindenek felett álló, kivételezett státusza, ami a Marvel- és a Star Wars jogok birtokosától nem csekély jelentőségű döntés. Persze nem arról van szó, hogy jövőre már minden képregényes és jedis kaland egyből a streamingen köt ki, de a Disney hosszabb távon egyértelműen szeretné, ha a saját platfomjai válnának a terjesztés legjövedelmezőbb csatornáivá. Ebben a felelősség a most létrehozott Media and Distribution, és személyesen Kareem Daniel vállán nyugszik majd, aki a Baby Joda-termékek tarolásából bizonyára levonta a megfelelő következtetéseket a streamingben rejlő lehetőségekkel kapcsolatban.