IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Duplázott a múlt évhez képest a Facebook

Az Apple nemrégiben elfogadott, nyomkövetés elleni adatvédelmi módosításaitól sem riadva a Facebook továbbra is milliárdos reklámbevételeket termel, amint azt a szerdán bejelentett 2021-es pénzügyi év második negyedévének legutóbbi eredményei is mutatják.

A vállalat második negyedéves eredménybeszámolóján elárulta, hogy 28 milliárd dollárnyi reklámbevételt halmozott fel, ami 56%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Ezzel a Facebook több mint duplájára növelte nyereségét és tavaly óta 10,4 milliárd dollárt keresett, szemben a 2020-as 5,2 milliárd dollárral.

A fő bevételi forrásának számadatai ellenére a Facebook pénzügyi igazgatója, David Wehner megjegyezte, hogy a vállalat arra számít, hogy a harmadik negyedévben meg fogja érezni az Apple App Tracking Transparency (ATT – alkalmazások tevékenységkövetésének átláthatósága) szabályainak súlyát.

2021-ben továbbra is fokozott reklámcélzási ellenszélre számítunk a szabályozási és platformváltozások, különösen a közelmúltbeli iOS-frissítések miatt, amelyek várhatóan nagyobb hatással lesznek a harmadik negyedévben, mint a másodikban.
David Wehner, a Facebook pénzügyi igazgatója

Az Apple az iOS 14.5-ben bevezette az ATT-t, amely előírja az alkalmazásfejlesztők számára, hogy az IDFA-hoz való hozzáférés előtt kifejezett engedélyt kérjenek a felhasználók alkalmazásokon és weboldalakon keresztüli követésére.

Az ATT bevezetése előtt a Facebook kampányt indított, amelyben megpróbálta az Apple-t a kisvállalkozások ellenségének beállítani, és még egész oldalas újsághirdetéseket is megjelentetett, amelyekben elítélte az új funkciót. “Az Apple legújabb frissítése veszélyezteti a személyre szabott hirdetéseket, amelyekre kisvállalkozások milliói támaszkodnak az ügyfelek elérésében” – olvasható a Facebook oldalán, amely arra biztatja a kisvállalkozásokat, hogy hallassák a hangjukat, és szólaljanak fel az ATT ellen.

Forrás: MacRumors

Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója azonban márciusban elkezdte lekicsinyelni az App Tracking Transparency potenciális hatását, és azt mondta, hogy a változások végső soron a Facebook számára is előnyösek lehetnek, ha az Apple új irányelvei arra ösztönzik a vállalkozásokat, hogy kizárólag a Facebook platformjain keresztül hirdessenek és értékesítsenek.

A Branch Metrics hirdetésméréssel foglalkozó cég korai adatai szerint az iOS-felhasználók kevesebb mint 33%-a engedélyezte az alkalmazásoknak, hogy más alkalmazásokban is nyomon kövessék őket. A fennmaradó 67%-a úgy döntött, hogy nem engedélyezi az alkalmazásoknak a tevékenységük nyomon követését. Ennek eredményeképpen az Apple mobilplatformján a hirdetők által június 1. és július 1. között körülbelül egyharmadával csökkent a reklámköltések összege, ami miatt a hirdetők inkább az Android-felhasználókra költöttek több pénzt.

A szerdai eredménybeszámoló során a Facebook közölte, az Instagram és a WhatsApp aktív felhasználóinak száma 12%-kal nőtt az előző évhez képest, és jelenleg 2,76 milliárd embert számlál a napi aktív felhasználóbázisuk. 

Borítókép: Marketing Land

Kapcsolódó cikkeink

Jöhet a WhatsApp iPadre is

Anikó

Érkezik az end-to-end titkosítás a Messenger audióba és videóba

Anikó

85 millió dolláros kártérítésre kötelezték a Zoomot

Anikó