Az igények gyors felismerésének és némi szerencsének köszönhetően hat nap alatt egy lakás árát hozta össze egy szemfüles tervező a saját ikoncsomagja értékesítésével.
Az iOS 14-et övező ikon-és widgetőrületet az elmúlt napokban mi is alaposan kiveséztük, legutóbb például azt mutattuk meg, hogy miként lehetséges a Parancsok segítségével saját képünkre formálni az iPhone (vagy az iPad) Főképernyőjét. Annak a cikknek a borítóján egy ízléses minimalista ikonkészlet szerepelt, ami a látogatottsági adataink szerint mágnesként vonzotta az olvasókat. Azóta kiderült, hogy az ITHonnál csak az ikonpakk alkotója, a Traf nevű dizájner járt jobban: blogján osztotta meg a történetet, hogy mindössze 6 nap alatt több mint 100.000 dollárt keresett a szóban forgó csomaggal.
Az Apple-média által hamar felkapott sztorit mondjuk rögtön azzal kezdi, hogy a hatnapos intervallum enyhe csúsztatás, mivel az ikonok tervezését még 2013-ban tanulta meg, méghozzá a jailbreaker közösségben. Az első témája a „Greyish HD” nevű kollekció volt, amit a Cdyia alternatív alkalmazásboltjában árult 0,99 dollárért. Elmondása szerint ezzel akkoriban csupán 17 dollárt keresett, de még ez is varázslatos élményként hatott rá.
„Nem a 17 dollárról volt szó, hanem arról, ahogyan megkerestem. Időt áldoztam rá, hogy létrehozzak valamit, amit menőnek gondoltam, majd megnyomtam a közzététel gombot. Néhány nappal később random idegenek, akiket nem is ismertem úgy döntöttek, hogy a nehezen megkeresett pénzüket az én ikonkészletemre költik.”
Traf ikonok iránti érdeklődése csak nemrég lángolt fel ismét, amikor nem sokkal az iOS 14 megjelenése után érzékelte, hogy az emberek komolyan rácuppantak a widgetekre és a Parancsokkal átszabható Főképernyőkre. Saját szórakoztatására hamar összedobott egy újabb pakkot, megspékelte a Widgetsmith kontrasztos kártyáival, alkotását pedig megosztotta a Twitteren.
Current iOS 14 home screen setup. pic.twitter.com/gtFjRnMkq7
— Traf (@traf) September 20, 2020
A fekete-fehér téma olyan jól sikerült, hogy a követői rögtön bombázni kezdték az ikonok forrását firtató kérdésekkel. A dizájner először a Gumrodra és a Notionra töltötte fel a csomagot, méghozzá 28 dollárért. Az egész művelet két órát vett igénybe, a Twitter-poszt pedig gyorsan bejárta a médiát: lehozta a Cult of Mac, az iMore, az AllThingsTech és a Gridfiti is. A minifelhajtás két nap alatt kb. 6000 dollárnyi eladást generált, ami ugyan nem rossz summa, de az igazi áttörés csak ezután történt.
Az alkotó szerencséjét Marques Brownlee, a 12 millió követővel rendelkező youtuber hozta meg. MKBHD ugyanis készített egy videót az egyedi Főképernyőkről, a saját setupjához pedig a dizájner ikonjait használta, a leírásba gondosan belinkelve Traf blogjának vásárlási felületét. Az influenszer-jelenség erejét jól érzékelteti, hogy a férfi telefonja csak ekkor robbant fel igazán az értesítésektől, a sztoriról beszámoló poszt szerint innentől nagyjából 28 másodpercenként csengett a virtuális kassza.
Az ikoncsomag a legfrissebb adatok szerint eddig 116.147 dollárt (kb. 35,5 millió forintot) hozott az alkotó konyhájára, amit összesen 4.188 vásárló szurkolt le. A dizájner nem győzi hangsúlyozni, hogy mindehhez egyetlen Tweetre (na és persze az ikonok megalkotására) volt szükség. Traf viszont nem puszta dicsekvésként osztotta meg történetét, hanem szeretné felhívni mások figyelmét az internetben rejlő üzleti potenciálra. Útmutatásként még néhány tanáccsal is szolgál azoknak, akik szeretnék összehozni a maguk Nagy Dobását:
Cselekedj azonnal!
Ennek kapcsán Traf leírja, hogy nem lett volna muszáj foglalkoznia az ikonokért kuncsorgó emberekkel, vagy irányíthatta volna őket máshová is. De mivel már volt tapasztalata a témában, készen állt, és ahogy írja „a gyors cselekvés alapvető, ha meg akarod lovagolni a hullámot”.
Légy átlátható!
A dizájner rámutatott, hogy már 5000 dollár bevételnél posztolta a sztoriját a Twitteren, amivel csak még nagyobb felhajtást generált magának. Tanácsa, hogy nyugodtan osszuk meg a sikereket és a kudarcokat is, mert az átláthatóság egyben láthatóság is.
Kérj többet!
Traf szerint nem kell szégyenlősködni az ár meghatározásánál. Az ő 28 dolláros ikonjait példaként fel hozva úgy látja, hogy a legtöbben 2 vagy 5 dollár közé lőttek volna be egy ilyen csomagot, de ő felismerte, hogy egy új termékkategória született az iOS-es vásárlók számára, azaz nem kellett kialakult árakhoz igazodnia.
Csináld a művészetért!
A dizájner szerint egész biztosan nem lett volna ekkora siker a terméke, ha nem szenvedélyből csinálta volna:
„…dolgozz olyan dolgokon, amiket szeretsz, oszd meg őket a világgal, és hagyd, hogy az internet elvégezze a többit.”
Forrás: tr.af
Borítókép: Cult of Mac