IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Még az USA-ban sem túl sikeres az Apple TV+

Egy friss kutatás szerint az „almás Netflix” még a saját hazájában sem bír jelentős piaci részesedéssel.

2019 novemberében startolt el az Apple TV+ streaming platform, s már a kezdetektől egyértelmű volt, hogy a cupertinóiak a lassú víz partot mos-filozófiát választották az előfizetők megnyerésére. Az induló kínálathoz ugyan olyan jól ismert nevekkel tudtak szerződni, mint Jennifer Aniston, Jason Momoa, vagy éppen Joel Kinnaman, de a szolgáltatás akkor még mindössze 7 sorozatból állt. Azóta persze szépen bővült a választék, a néznivalók listáján már közel 50 produkció várja a közönséget, ám ez nyilván messze van a 2007 óta nyomuló Netflix katalógusától, vagy éppen a Disney hatalmas kollekciójával útnak indított Disney+-tól.

A lassú nyomulás viszont a jelek szerint eddig nem sok babért termett az Apple-nek, mivel egy friss kutatás azt mutatja, hogy még az almás portékákra hagyományosan nyitottabb amerikai piacon is sereghajtó a platform népszerűsége. A JustWatch felmérése szerint az Apple TV+ streaming szolgáltatás 2020-ban mindössze 3%-os piaci részesedést szerzett az USA-ban, miközben még a hónapokkal később elindított NBC-féle Peacocknak is 6%-ot sikerült kihasítania a teljes tortából. A piacvezető természetesen a Netflix 31%-kal, amit az Amazon Prime Video követ 22%-kal, míg a dobogó harmadik fokát a szintén régi motoros Hulu foglalja el 14%-kal.

Az eredmény persze nem feltétlenül meglepő, hiszen a streaming verseny résztvevői között a cupertinóiak egyértelmű hátrányból indultak, már ami a kínálatot illeti. A Netflix, a Prime Video és a Hulu már a 2000-es évek óta építkeznek (utóbbi ráadásul a Disney tulajdona), míg az HBO Max, a Disney+ és a Peacock hátterében olyan cégek állnak, melyek alapból számtalan sikerprodukciót birtokoltak a starthoz. Az Apple TV+ esetében tovább nehezíti az áttörést, hogy elsősorban az almás kütyük tulajdonosainak szól, mivel ezeken kívül csak bizonyos TV-ken, illetve konzolokon (de csak 2020 vége óta) van saját alkalmazása a szolgáltatásnak.

Nagyjából tehát meg lehet magyarázni a bizonyítványt, ám abban biztosak lehetünk, hogy az Apple-nél nem a sor végéről álmodoztak, mikor belevágtak a projektbe. Jelenleg viszont még csak ott tartanak, hogy legalább a saját ügyfeleik körében szeretnék népszerűbbé tenni a szolgáltatást. Erre utal például, hogy a napokban másodszor is meghosszabbították a 2019-es induláskor biztosított 1 éves ingyenes próbaidőszakot, így a szerencsések már 2021 júliusig ingyen használhatják a platformot. Az építkezés idei menetét ugyanakkor megzavarhatja, hogy a COVID-járvány miatt több produkció forgatása is csúszik, ami persze nem csak az Apple-t érinti, ám a mezőnyből nekik lenne  a legnagyobb szükségük az újabb tartalmakra.

Te megnéztél már valamit az almás platformon?

Forrás: 9to5Mac

Kapcsolódó cikkeink

Jelszómegosztási lehetőségen dolgozik a Netflix

Anikó

Egyre nagyobb teret nyernek a szolgáltatások és reklámok az Apple portfoliójában

Anikó

Három Daytime Emmy-díjat is elhozott az Apple TV+

Anikó