Egy friss kimutatás szerint 2020 erős évnek bizonyult a telefonos játékok számára, amiben komoly szerep jutott a koronavírus miatti korlátozásoknak is.
Hosszú utat tettünk meg az atombiztos Nokiák és a Snake II óta: míg a mobilos játékok 20 éve csak jópofa extrának számítottak, manapság már ez a szórakoztatóipar egyik legjövedelmezőbb üzletága. 2019-ben a telefonos platform 64,4 milliárd dollár bevételt generált, míg a PC-s és konzolos tábor együttesen is „csak” 45 milliárd dollárig vitte. Nem csoda hát, hogy a stúdiók egyre nagyobb figyelmet szentelnek a mobilos fejlesztésnek, olyan címeket átemelve, mint a Call of Duty, a League of Legends, vagy a Forza.
Az AppsFlyer legújabb felmérése pedig arra jutott, hogy bőven van még hely a növekedésre. Az elemzőcég szerint ugyanis 2020-ban világszerte 45 százalékkal ugrott meg a mobiljátékok iránti kereslet, a növekedés üteme pedig 2019-2020 között 40 százalékkal múlta felül a 2018-2019 közötti periódusét. A gyarapodásért leginkább az organikus telepítések (amikor reklám nélkül, „magunktól” installálunk) feleltek, melyeknél 2019-2020 között 2018-2019-hez képest 57 százalékkal nagyobb volt a növekedés. A valamilyen ösztönzővel hajtott nem organikus telepítéseknél viszont elenyésző a különbség: 2018-2019 között 66 százalék volt a növekedés, míg 2018-2020 között 69 százalék.
Az ugrásért valószínűleg a pandémia miatt otthon maradó tömegek feleltek, akik igyekeztek új szórakozási formát keresni. Ezt támasztja alá az is, hogy a nem organikus telepítéseknél leginkább a nagyon egyszerű „Hyper Casual” kategória népszerűségének emelkedése szembetűnő: 2019-hez képest 2020-ban 90 százalékkal nagyobb igény mutatkozott ilyen játékokra, és 250 százalékkal több nettó bevételt is termeltek. Az AppsFlyer szerint a koronavírus az emberek költekezési hajlandóságára is serkentően hatott, mivel a 2020-as évben 25 százalékkal nőtt az alkalmazáson belüli vásárlások összértéke, méghozzá leginkább az egyszerű játékoknak köszönhetően.
Forrás: Mobile Marketing Reads
Borítókép: Egadget