Az Instagram mostantól automatikusan privátra állítja a 16 év alatti felhasználók fiókjait a fiók kezdeti beállítása során, ami azt jelenti, hogy csak azok a követők láthatják majd a fotóikat, videóikat és posztjaikat, akiket a felhasználó elfogad és jóváhagy – jelentette be ma a vállalat.
Az Instagram a közelmúltban arra törekedett, hogy biztonságosabbá tegye platformját a fiatalabb felhasználók számára, akik a platform demográfiai összetételének jelentős részét teszik ki. Az Instagram szerint egy kutatás arra a következtetésre jutott, hogy tízből nyolc “fiatal felhasználó”, aki regisztrált a platformjára, inkább a privát fiókját választja a nyilvános helyett.
Az Instagram a kezdeti fiókregisztráció során a születési dátumot kéri a felhasználóktól, és mostantól a 16 év alatti felhasználók esetében az alkalmazás automatikusan a “Privát” opciót választja a fiókjukhoz. A meglévő, 16 év alatti felhasználók egy alkalmazáson belüli értesítést kapnak, amely arra ösztönzi őket, hogy nyilvános fiókjukat privátra alakítsák át.
A privát fiókok lehetővé teszik, hogy az emberek szabályozzák, ki láthatja a tartalmaikat, illetve ki reagálhat rájuk. Ha privát fiókkal rendelkezel, az embereknek követniük kell téged, hogy láthassák a bejegyzéseidet és történeteidet. Az emberek ezeken a helyeken nem kommentálhatják a tartalmaidat, és egyáltalán nem látják a tartalmaidat olyan helyeken, mint a Felfedezés vagy a hashtagek. Korábban arra kértük a fiatalokat, hogy válasszanak a nyilvános vagy a privát fiók között, amikor regisztráltak az Instagramra, de a legutóbbi kutatásunk azt mutatta, hogy a fiatalok értékelik a privát élményt. A tesztelés során tíz fiatalból nyolc elfogadta a privát alapértelmezett beállításokat a regisztráció során.
Az Instagram azonban nem lép teljes kényszerítő üzemmódba, mivel továbbra is lehetővé teszi a 16 év alatti felhasználók számára, hogy fiókjuk nyilvános maradjon, ha úgy kívánják. A vállalat ma több más, a platformra érkező változást is bejelentett, köztük a hirdetőkre vonatkozó frissített szabályokat.
A Facebook tulajdonában lévő alkalmazás azt mondja, hogy néhány héten belül már nem engedi meg a hirdetőknek, hogy a 18 év alatti felhasználóknak szóló hirdetéseket életkoruk, nemük vagy tartózkodási helyük alapján célozzák meg. Ez az új szabály az Instagramra, a Facebookra és a Facebook Messengerre vonatkozik majd.
Változik az is, hogy a hirdetők hogyan érhetik el a fiatalokat hirdetésekkel. Néhány hét múlva a hirdetők számára csak a 18 év alatti (vagy bizonyos országokban az idősebb) felhasználóknak szóló hirdetések célzását engedélyezzük az életkoruk, nemük és tartózkodási helyük alapján. Ez azt jelenti, hogy a korábban elérhető célzási lehetőségek, például az érdeklődési körük vagy más alkalmazásokban és webhelyeken végzett tevékenységük alapján, többé nem lesznek elérhetőek a hirdetők számára. Ezek a változások globálisak lesznek, és az Instagramra, a Facebookra és a Messengerre vonatkoznak.