IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

TikTok-szerűvé válhat az Instagram

A Facebook egy sor olyan változtatás tesztelését tervezi az Instagramon, amelyek a közösségi médiaplatformot sokkal inkább a TikTokhoz hasonlóvá tehetik, és a hangsúlyt az ajánlott videotartalmakra helyezik.

Konkrétan a vállalat azt tervezi, hogy a felhasználó elsődleges hírfolyamában teljes képernyős, ajánlott videókat kezd el mutatni – mondta Adam Mosseri, a Facebook Instagram-vezetője szerdán egy Twitter-videóban.

Kísérletezni fogunk azzal is, hogy hogyan karoljuk fel szélesebb körben a teljes képernyős, magával ragadó, szórakoztató, mobilos videókat. Az elkövetkező hónapokban számos dolgot fogunk csinálni, illetve kísérletezni ezen a téren.
Adam Mosseri, a Facebook Instagram-vezetője

Amellett, hogy az Instagram általánosságban több teljes képernyős videótartalmat fog mutatni, olyan videókat is elkezd majd mutatni, amelyeket a felhasználóknak ajánl – beleértve azokat a klipeket is, amelyeket a felhasználó nem követ. Mosseri szerint a változások az elkövetkező hónapokban kerülnek bevezetésre.

Az emberek az Instagramon keresik a szórakozást, kemény a verseny, és több a tennivaló. Ezt el kell fogadnunk, és ez változásokat jelent.
Adam Mosseri, a Facebook Instagram-vezetője

A változásokkal az Instagram a tartalom stílusát tekintve egy kicsit közelebb kerül a TikTokhoz. Valójában a Facebook Instagram-főnöke a tervezett változtatásokat a “komoly versenynek” tulajdonította, amit az olyan platformok jelentenek, mint a TikTok és a YouTube.

Legyünk őszinték, most nagyon komoly konkurencia van. A TikTok hatalmas, a YouTube még nagyobb, és rengeteg más feltörekvő is van.
Adam Mosseri, a Facebook Instagram-vezetője

Nem ez az első alkalom, hogy az Instagram lépett, hogy szorosabb versenytársa legyen a kínai tulajdonú TikToknak. 2020-ban a Facebook új Reels funkciót indított a platformon, amely átvette a TikTok rövid formátumú, hanggal és egyéb effektekkel ellátott videótartalmakra összpontosító tevékenységét.

Mi már nem egy négyzet alakú fotómegosztó alkalmazás vagyunk.
Adam Mosseri, a Facebook Instagram-vezetője

Kapcsolódó cikkeink

Többfrontossá válik az Apple és Meta közti háború

Anikó

Már több mint 10 milliárd dollárba került a social cégek számára az Apple adatvédelmi törekvése

Anikó

A névváltozással együtt kiszivárgott a Facebook okosórájának designja is

Anikó