Két friss teszt azt mutatja, hogy a 2015-ös iPhone 6S hasonló sebességre és üzemidőre képes az új rendszerrel, mint a négy éve megjelent iOS 10-zel.
Néhány generációval korábbi iPhone-oknál mindig kényes kérdés, hogy vajon a legfrissebb operációs rendszer telepítésével nem csorbul-e a felhasználói élmény. Az uralkodó vélekedés szerint a biztonság és az új funkciók miatt mindenképp érdemes frissíteni, az óvatosabbak viszont a belassulástól és a túlzott merüléstől tartva inkább elidőznek a régebbi verziókon. Két nemrég feltöltött videós teszt alapján viszont az iPhone 6S (valamint az ugyanazt a chipet használó első generációs SE) tulajdonosainak most nem érdemes vacillálniuk, mivel a készülékük vígan elcipeli az iOS 14-et is.
iAppleBytes 5 különböző iPhone 6S-t pakolt egymás mellé, melyeken az új rendszer és az iOS korábbi verziói futnak: iOS 10.3.3, 11.4.1, 12.1, illetve a 13.7. A szórásba sajnos nem került be a telefonok eredeti szoftvere, az iOS 9, de az egy évvel később megjelent iOS 10 azért elég közel áll hozzá. A legérdekesebb mindenképp az ezzel való összevetés, amit rögtön a teszt elején láthatunk. A próba gyári és harmadik féltől származó (pl. YouTube, Reddit, Subway Surfers) appok párhuzamos megnyitásából áll, a látottak alapján pedig az iPhone 6S remekül megbirkózik az új rendszerrel.
A sebességkülönbség annyira elenyésző, hogy a videó leglátványosabb része nem is maga a teszt, hanem az, hogy mennyi apró változás történt az első ránézésre teljesen ugyanolyan iOS megjelenésében 2016 óta. Egy sor alkalmazás (pl. Naptár, Térkép) vastagabban szedett betűket használ, nagyobbak a fotók előnézeti képei, a Részvények főoldalát kis grafikonok dobják fel, átszabták a tárcsázót, új dizájnt kapott a Vezérlőközpont és a Beállításokban is akad néhány új almenü. Itt most persze a sebesség a lényeg, de arról tényleg nem lehet sokat elmondani, az iOS 14-el látszólag ugyanannyira fluid az iPhone 6S, mint 4 éve volt.
Azt ugyanakkor nem árt megjegyezni, hogy a teljes igazság csak a való életben derülhet ki. Ez a szintetikus app-nyitogatás ugyanis nem azonos azzal, amikor egy „belakott” telefonon, widgeteket vagy akár a PiP-et is használva váltogatunk ide-oda az éppen használt alkalmazások között. A teszt magabiztosan leírható tanulsága így inkább az, hogy semmiképp sincsenek alapvető problémák az iPhone 6S iOS 14-es teljesítményével. A videó végén egy benchmark szegmenst is láthatunk, ami nagyrészt ugyanezt támasztja alá, habár az ANTUTU HTML5 tesztjén az elődökhöz képest tapasztalható némi lassulás az iOS 14-en.
A kielégítő sebesség azonban mit sem ér, ha közben a telefon úgy merül, mintha nem lenne holnap, de még délután sem. iAppleBytes ezért az üzemidőt is górcső alá vette a coconutBatteryvel, ám szerencsére ez a teszt is megnyugtató eredménnyel zárult. Mindegyik készülék 100% maximális kapacitású akkumulátorral állt rajthoz, a legtovább az iOS 10.3.3.-at futtató modell bírta, ami 3 óra 32 percnyi gyűrés után adta meg magát.
Ehhez képest az iOS 14-el „szerelt” 6S 3 óra 4 percig tartott ki, tehát még félórányi hátrányt sem hozott össze az idősödő hardver és a vadonatúj rendszer párosa. Az öt telefonból négy egyébként 3 óra feletti időt produkált, az iOS 12-t futtató példány viszont kiugróan korán, 1 óra 53 perc után elhasalt. A coconutBattery pontozási rendszerében az iOS 10.3.3 2120 pontot, az iOS 14 1840 pontot ért el, azaz kicsivel még sikerült is lepipálnia az iOS 13 1830 pontját.
Magyarul az üzemidő tekintetében sem ég a ház az új rendszert futtató régebbi készülékeken, ám itt ismét érdemes hozzátenni, hogy az egyes felhasználók ennek az ellenkezőjét is tapasztalhatják. A durvább merüléshez már egy rosszul optimalizált külsős app is elég, de az is előfordulhat, hogy a meggyötört aksink teljesítménye az új szoftverrel már pont az elviselhetőség határa alá esik. Az előbbire azonban az idővel felzárkózó fejlesztők, az utóbbira pedig egy aksicsere megoldást jelenthet, s a látottak alapján az iOS 14-gyel továbbra is kerek élményt nyújthat a jól bevált 6S.
Innentől pedig tiétek a szó, mondjátok el, hogy mit tapasztaltok az iOS 14-gyel! Hogy szolgál az első SE-n és a 7-es szérián?