IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Újabb eszközt vet be a Facebook a félreinformálás elkerülésére

A Facebook bejelentette, hogy új módszereket vezet be annak érdekében, hogy tájékoztassa az embereket arról, ha olyan tartalommal lépnek kapcsolatba, amelyet tényellenőrzéssel értékeltek, valamint, hogy szigorúbban lép fel azokkal szemben, akik ismételten félretájékoztatást osztanak meg a platformon.

Mielőtt egy felhasználó like-olna egy olyan oldalt, amely ismételten félinformációkat osztott meg, a Facebook egy felugró ablakban figyelmezteti a felhasználót, hogy a tényellenőrzők mit mondtak az oldal által megosztott, hamis információkat tartalmazó egyes bejegyzésekről.

Legyen szó a COVID-19-ről és a vakcinákról, az éghajlatváltozásról, a választásokról vagy más témákról szóló hamis vagy félrevezető tartalmakról, gondoskodunk arról, hogy minél kevesebb ember lásson félretájékoztatást az alkalmazásainkon.
Facebook

A Facebook azt mondja, hogy az egyéni fiókokra is kiterjesztik a büntetéseket. A mai naptól kezdve a platform csökkenteni fogja az egyéni Facebook-fiókból származó összes poszt terjesztését a hírfolyamban, ha az illető ismételten olyan tartalmat oszt meg, amelyet az egyik tényellenőrző partner minősített.

A vállalat azt is bejelentette, hogy áttervezik az értesítéseket, amikor az emberek tényellenőrzött tartalmakat osztanak meg. Az értesítés tartalmazza az állítást megcáfoló tényellenőrzött cikket, valamint egy felszólítást, hogy osszák meg a cikket a követőikkel. A bejelentés tartalmaz egy értesítést arról is, hogy azok, akik ismételten hamis információkat osztanak meg, a hírfolyamban lejjebb kerülhetnek, hogy mások kevésbé lássák őket.

A közelmúltban a platform elkezdte tesztelni az “olvasd el, mielőtt megosztod” felugró ablakot. A Twitterhez hasonló megközelítéssel a Facebook elkezdte javasolni, hogy a felhasználó olvassa el a cikket, mielőtt megosztja azt.

Forrás: Facebook

Borítókép: 9to5Mac

Kapcsolódó cikkeink

Többfrontossá válik az Apple és Meta közti háború

Anikó

Már több mint 10 milliárd dollárba került a social cégek számára az Apple adatvédelmi törekvése

Anikó

A névváltozással együtt kiszivárgott a Facebook okosórájának designja is

Anikó