IThon.hu | Techben otthon vagyunk!

Ülésfűtés-havidíjat vezet be a BMW

Júliusban szoftverfrissítést kapnak az erre alkalmas BMW modellek, aminek lehet örülni vagy sem, de az biztos, hogy nekik rengeteg bevételt fog hozni.

Napjainkban már szinte nem lehet úgy új autót venni, hogy ne lenne tele érintőkijelzővel, mindenféle érzékelővel, saját gyártású szoftverekkel, kamerákkal és egyéb kütyükkel. Én gyerekként már annak örültem, amikor először lett olyan kocsink, aminek a hátsó ablakait sem kellett már kézzel letekerni, a mai fiataloknak pedig már Wi-Fi Hotspot is van az autóban.

A BMW nagyon megirigyelte a Teslától, hogy ők azután is tudnak értékesíteni extrákat a vásárlónak, miután az hazavitte az autót. Az amerikaiak elektromos autóinál ugyanis lehetőség van például arra, hogy eleinte nem kéred az aksi teljes kapacitását, mert nagyon közel laksz a munkahelyedhez, de később extra erőforrást vehetsz. Vagy esetleg nem kell eleinte az Autopilot önvezető funkció, de később rájössz, hogy mégis egy jó dolog.

Júliustól viszont egy hatalmas szoftverfejlesztést vezetnek be a németek, ami lehetővé teszi, hogy folyamatosan értékesíteni tudjanak. Ők is bemutatják a rendszert, amivel utólag extra felszereltséget vásárolhatsz vagyis bérelhetsz havidíjért.

2000€ és gyorsabban mehet a kocsink, anélkül, hogy szervizbe vinnénk – Forrás: The Verge

Az update persze nem ezzel az eredeti céllal érkezik, hanem hogy frissítsék a navigációs rendszereket, új térképeket adjanak a meglévőkhöz, kipofozzák az asszisztensrendszert, bevezessék az Apple Digital Key-t, az Android Autót és persze a fent említett mikrotranzakciós rendszert.

Az Apple Digital Key-ről és az Android Autóról érdemes külön is ejteni pár szót. A WWDC-n bemutatott Digital Key nevéből eredően arra jó, hogy csupán iPhone-unk segítségével kinyissuk és elindítsuk az autót. A probléma ezzel az újítással (amit amúgy nem nevezhetünk forradalminak, mert a Tesla és az Audi már használja egy ideje az NFC-technológiát autónyitásra és indításra), hogy csupán az iPhone XR és XS, valamint Apple Watch Series 5 és az ezeknél újabb modellek kapnak támogatást. Így hiába van lehetőséged arra, hogy több családtagot és barátot is hozzáadj az apphoz, akik használhatják az autódat, ha nem legfeljebb 2 éves iPhone modellel vagy 5-ös Watchcsal rendelkeznek, nincs kocsikázás.

iPhone-nal is nyithatóak lesznek a BMW-k, de csak az újabb modellekkel – Forrás: Apple Insider


Az Android Auto teljesen másra jó. Ha az autónkban van egy tablet vagy ahhoz hasonló nagy kijelző, akkor fel tudjuk rá csatlakoztatni a telefonunkat, akár tükrözéses funkcióval. Megtaláljuk rajta az összes alkalmazást, amit telepítettünk, így könnyű zenét hallgatni vagy navigálni akár Waze-en. A Google asszisztensnek hála hangparancsokkal irányíthatjuk. Mondjuk, így nincs többé kifogás, hogy “most nem tudunk beszélni édesem, éppen vezetek”.

Na, de térjünk vissza a BMW mikrotranzakciós rendszeréhez. Az Operating System 7 lehetővé teszi a BMW-nek, hogy távolról mókoljon az autóval, és lehetővé válik, hogy bevezessék bizonyos extrák előfizetéses rendszerét. Ezt úgy kell elképzelni, hogy megveszem a vadiúj Z4-esem, de spórolósra veszem a figurát és nem kérek hozzá semmi extrát. Később azonban rájövök, hogy azért egy ülés- és kormánykerékfűtés, egy parkolásasszisztencia vagy egy vezeték nélküli mobiltöltő még jól jönne, előfizethetek rá.

 

“A BMW meglátta az EA Games mikrotranzakciós stratégiáját, és úgy volt vele: ezt ellopjuk az autóinkhoz” – Forrás: Imgurl


Sőt, ez fordítva is működik: ha megveszek bizonyos extrákat, de még sincs rájuk szükségem, lemondhatom őket. Azt azonban kijelentette a BMW, hogy minimum 3 hónap egy előfizetés. Ez teljesen tökéletes lehet arra, hogy csak télen fizessek elő a valószínűleg borsos havidíjú popómelegítésre.

Felvetődik a kérdés, hogy vajon megéri-e majd a BMW-nek az, hogy az összes új autóba belepakol minden extrát, és sok esetben ezek kihasználatlanul futnak majd. Viszont a használtautó-piacot megreformálhatja a megoldás, ugyanis így akkor is a magunk igénye szerint tudjuk összerakni az autót, ha az első tulaj semmit nem kért bele, vagy épp fordítva.

És véleményem szerint, ha már pár évesen vesszük meg autót, nem újonnan, úgyis spórolunk vele annyit, hogy azt mondjuk, oké akkor ezt meg ezt az extrát még dobjuk bele. Well done BMW. Az megint más kérdés, hogy hány olyan ügyeskedő sufnituning műhely születik majd a régiónkban, ahol szoftvertöréssel tuningolják majd az autókat…

Forrás: The Verge

Te jó ötletnek tartod, hogy ki-be kapcsolhassuk az autókban az extrákat, vagy egy újabb módszernek, hogy lehúzzák rólunk a bőrt?

Kapcsolódó cikkeink

Donald Trump vs. Social Media – a volt elnök mindenkit is beperelne

Anikó

Feltámad a Tamagotchi!

Anikó

Lehetett volna fekete kerámiából is Apple Watch Edition

Anikó