Nemrégiben röppent fel a hír, hogy a Netflix saját játékplatformon dolgozhat, de a részletek nem voltak egyértelműek. A vállalat a héten megerősítette, hogy belép a játékpiacra, és hogy a kezdeti erőfeszítései a mobilra összpontosító tartalmakra irányulnak, ami az Apple Arcade potenciális versenytársává teheti a szolgáltatást.
Amint arról a The Verge beszámolt, a Netflix végül kedden, a második negyedéves eredménybeszámolója részeként a befektetőknek írt levelében árult el részleteket a játékplatformjáról. A vállalat saját állítása szerint még “a játékokba való további terjeszkedés korai szakaszában van”, mivel a játékokra a vállalat egy újabb tartalomkategóriaként tekint, akárcsak az eredeti filmekre és az animációs filmekre.
A Netflix játékai eleinte mobileszközökre, például okostelefonokra és táblagépekre készülnek majd, de a vállalat nem zárja ki, hogy a jövőben konzolszintű játékokat is kínál majd. A Netflix játékplatformjának másik érdekes részlete, hogy azt a streaming szolgáltatás minden előfizetője számára felár nélkül kínálják majd.
A játékok felé való további terjeszkedésünk korai szakaszában vagyunk, építve az interaktivitás körüli korábbi erőfeszítéseinkre, pl. a Black Mirror Bandersnatchccsel és a Stranger Things játékokkal. A játékokra egy újabb tartalomkategóriaként tekintünk, hasonlóan az eredeti filmek, az animációs filmek és a forgatókönyv nélküli televíziós műsorok terén történő terjeszkedésünkhöz. A játékok a filmekhez és sorozatokhoz hasonlóan a Netflix-előfizetésben is benne lesznek, további költség nélkül. Kezdetben elsősorban a mobileszközökre szánt játékokra fogunk koncentrálni. Mint mindig, most is izgatottak vagyunk a filmek és tévésorozatok kínálata miatt, és arra számítunk, hogy a meglévő tartalmi kategóriáink mindegyikében hosszú időn át növekvő befektetések és növekedés várható, de mivel már majdnem egy évtizede tartunk az eredeti műsorok felé, úgy gondoljuk, itt az ideje, hogy többet tudjunk meg arról, hogy tagjaink hogyan értékelik a játékokat.
A Netflix nem említi, hogy a játékok hogyan kerülnek majd a felhasználókhoz, de a játékok beillesztése a vállalat jelenleg filmek és tévéműsorok szállítására használt fő alkalmazásába problémákat okozhat az Apple-lel. Ahogy egy másik cikkemben említettem, az Apple megtiltja, hogy az App Store alkalmazások és játékok alternatív áruházaként működjenek.
Ez vezetett ahhoz, hogy a vállalat elutasította a Google Stadia, a Microsoft xCloud és más hasonló platformokat, amikor azok megpróbáltak belépni az App Store-ba. A Facebook is megpróbálta elindítani játékszolgáltatását az iOS-en, de az Apple nem meglepő módon ezt is elutasította. Ha a Netflix megpróbálja a játékplatformját a fő iOS-alkalmazásába erőltetni, akkor a jövőben egy újabb “Epic kontra Apple” harcra kerülhet sor.
Egyelőre csak annyit tudunk, hogy a Netflix felvette Mike Verdut a játékprojekt vezetésére. Verdu korábban a Zynga és az Electronic Arts játéktervezőjeként dolgozott, valamint 2019-ben a Facebooknál az Oculus headsetek AR/VR-tartalmáért felelős vezetője volt. A vállalat azt azonban nem árulta el, hogy mikorra várható a játékplatform hivatalos elindítása.
Borítókép: 9to5Mac